חלל מזנקת במחזור הגבוה בבורסה: אלוביץ' מכר מניות

יורוקום מכרה היום 4% ממניות חלל וירדה להחזקה של כ-64% בחברה

מניית חלל מזנקת היום (ג') במחזור חריג בבורסה על רקע הפצת מניות של בעל השליטה שאול אלוביץ', באמצעות חברת יורוקום. החברה מכרה 4% ממניות חלל לגופים מוסדיים.

5 עסקאות גדולות בוצעו הבוקר בחלל, בהיקף מצטבר של 30 מיליון שקל. החברה נסחרת בבורסה לפי שווי של כמיליארד שקל ומוחזקת ב-68.34% ע"י יורוקום. בשנת 2010 הגדיל אלוביץ' את החזקתו בחלל, עת רכש את החזקות התעשייה האווירית ב-167 מיליון שקל לפי מחיר של 69 שקל למניה. שער המניה נמוך ב-29% ממחירה דאז.

בשבוע שעבר דיווחה חלל על הרחבה שלישית של הסכם למתן שירותים למפעיל תקשורת באפריקה, באמצעות הלוויין "עמוס 5". ההסכם המקורי נחתם באוקטובר אשתקד, עוד בטרם שוגר הלוויין, והיקפו נאמד ב-27.6 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים. מאז הורחב ההסכם פעמיים, ואמש דיווחה חלל על הרחבה נוספת, אשר כוללת גם את הארכת תקופת ההסכם בשבעה חודשים וחצי.

ההכנסות הצפויות לחלל בגין הרחבת ההסכם הנוכחית מסתכמות בכ-10.9 מיליון דולר, ולהערכת חלל לאורך תקופת ההסכם יגיעו ההכנסות מלקוח זה לכ-44.9 מיליון דולר. הלוויין "עמוס 5", אשר מכסה את אזור אפריקה, שוגר לחלל בדצמבר אשתקד, והחל את פעילותו המסחרית בינואר השנה. עלות פיתוח ושיגור הלוויין הסתכמה בכ-198 מיליון דולר.

על פי דוחות החברה, צבר ההזמנות שקיבלה חלל ללוויין זה, שמשך פעילותו מוערך בכ-15 שנה, הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-185 מיליון דולר.

ברבעון השלישי של השנה רשמה חלל הכנסות של 22 מיליון דולר, צמיחה של 3.8%. בשורה התחתונה הרוויחה חלל ברבעון זה 1.5 מיליון דולר, ירידה משמעותית ביחס לרבעון המקביל אשתקד, אז היו לחברה הכנסות מימון גבוהות.

חלל אמורה לשגר בשנה הבאה את הלוויין "עמוס 4", שצפוי לכסות את אזור אסיה. ברבעון הראשון של 2015 ישוגר "עמוס 6", שיחליף באזור אירופה את "עמוס 2", אשר צפוי לסיים את חייו בשנת 2016.