יחימוביץ': הדמות ב"ארץ נהדרת" עזרה לי במעבר לפוליטיקה

מולי שגב, עורך "ארץ נהדרת", בכנס אילת לעיתונות: "אנחנו לא מחויבים לאובייקטיביות אלא לבעוט במי שבשלטון. מגיעה להם התייחסות ביקורתית"

בפאנל יש לנו "בחירות נהדרות", שהתקיים היום (ג') בכנס אילת לעיתונות, השתתפו אייל קיציס, מולי שגב, טל פרידמן, עמית סגל, ג'ודי שלום-ניר-מוזס, ח"כ שלי יחימוביץ וד"ר עליזה לביא מאוניברסיטת בר-אילן המתמודדת ברשימת יש עתיד.

"האם 'ארץ נהדרת' משפיעה על הפוליטיקה? מצחיק שדווקא אותי בחרו להנחות את הפאנל, כי אני לא אובייקטיבי", אמר אייל קיציס בתחילת הפאנל.

עמית סגל, הכתב הפוליטי של חדשות 2, אמר: "אני עובד בחדשות 2 כבר 6 שנים, ושום דבר - לא תחקירים, כתבות או פיגועים - לא משתווה לדקה ב'ארץ נהדרת'. ההשפעה של זה בלתי מעורערת. עשו לי חיקוי די מוצלח בתוכנית. לא עברתי מה ששלי עברה במשך 12 שנה. עדיף להיות ידוע לשמצה מאשר לא ידוע. ההשפעה של התוכנית מדהימה, אבל מכך גם נגזרת אחריות. אתם לא מחויבים לאובייקטיביות ולאיזון בין האזכורים החיוביים והשלילייים של כל המגזרים. אין לכם הומור ובדיחות בעד מתנחלים?".

מולי שגב, עורך "ארץ נהדרת", אמר: "אנחנו לא מחויבים לאובייקטיביות אלא לבעוט במי שבשלטון. מגיעה להם התייחסות ביקורתית. הדמות של רוחל היתה מצחיקה".

סגל: "התייחסות שלכם לאריק שרון במשך שנים הייתה שהוא שמן".

שגב: "היינו בתקופה הזו יותר תוכנית בידור ופחות סאטירה. לעומת זאת, אולמרט ספג מאיתנו לא מעט, מהמעטפות ועד לבנון השנייה, לא נתנו לו הנחות. אין משוא-פנים. יש לנו דעה וערכים. אם וכאשר שמאלני יתחיל להחזיר שטחים, נוכל להתחיל לטפל בזה".

אייל קיציס פנה לח"כ שלי יחימוביץ' ושאל: "שלי, היית מוותרת על הדמות שלך אם היית יכולה?".

יחימוביץ: "אני חייבת להודות שבמעבר לפוליטיקה זה עזר. יצרתם עוד דמות שמהדהדת את הדמות המציאות. עצם הנוכחות של דמות סאטירית במדיה יוצרת עוד רייטינג. בהתחלה הייתי מגיעה לחוגי בית, וילדים חשבו שאני לא שלי יחימוביץ'. הם חיכו לטל ומאוד התאכזבו. הופתעתי מהדימיון בין הדמות לביני. פחדתי מה יגידו לילדים בבית-הספר. הם חזרו מבית-הספר מרוצים להפליא ומשועשעים, ואז ירדה אבן מליבי".

ג'ודי שלום ניר-מוזס אמרה בדיון: "יאיר לפיד לוקח כמה אנשים עם כיפות, כולם נראים אותו הדבר. רוב האנשים ששולטים, בבית המשפט, בטלוויזיה, נראים אותו הדבר. איכשהו הדמויות הספרדיות שלכם תמיד נלעגות. הן לא חכמות או מתוחכמות. לגבי עמיר פרץ הדגשתם שהוא לא יודע אנגלית, בזמן שציפי לבני יודעת אנגלית כמוהו".

שגב: "השיח הזה נורא מיושן".

ד"ר עליזה לביא: "הדרך שבה הצגתם את ליברמן תורגם לכוח אלקטוראלי. צריכה להיות לכם אחריות רגולטרית בתקופת בחירות. אתם מרגישים שגנבו לכם את המדינה ומשתמשים בכל הכוח שלכם. ראיתי שאתם רוצים להקדים את עליית העונה, אתם מזכירים לבוחרים הצעירים מי המועמדים ורוצים להביא למעורבות פוליטית יותר גדולה. התוכנית שלכם מאוד דיכוטומית. השחור והלבן לא מחזק את מה שאתם רוצים להעביר לציבור".

יחימוביץ': "אתם מנגישים את הפוליטיקה לשכבת גיל רחבה שאין לה קשר לפוליטיקה".

שגב: "אין דבר כזה סאטירה מאוזנת, ואנחנו לא יכולים להיות אחראיים על התוצאה. הצגנו את ליברמן בכל דרך פאשיסטית אפשרית, ועדיין בחרו בו".

טל פרידמן: "אני תמיד דואג שכל דמות שאני עושה עם המון אהבה. אני לא מסכים עם מולי, אני בא ממקום לא צדקני אלא מהצדק, לזרוק נייר על החזקים ולנענע אותם. להביא מראה מול החזקים כדי שיראו איך הם מתנהגים".

סגל: "יש עוד דברים מצחיקים שאתם לא מתייחסים אליהם בכלל, כמו יאסר ערפאת. במשך 10 שנים התקשורת הישראלית התייחסה אליו כאל סבא חמוד ולא כאל רוצח המונים. על אולמרט ירדתם כי הוא מושחת. אף פעם לא צחקתם על שאיפות השמאל לשלום. או שזה לא מצחיק, או שלא גייסתם אנשים מספיק טובים".

שגב: "סילבן עשיר. הוא לא המועמד החברתי הטיפוסי".

ג'ודי: "מולי הגזענות שלך צצה. אם הוא מזרחי, הוא צריך לדבר בחית ועין ולהיות עני? גם גדעון סער הוא מועמד מזרחי. התקשורת הכתירה את המועמד החברתי, אבל מה זה בעצם? מישהו מזרחי בלי השכלה? אני לא סובלת את חלק מהשרים. התקשורת הכתירה את כחלון כחברתי, אבל כולם עושים. כן, סילבן עשיר. למה אתה חושב שסילבן התחתן אתי? בגלל היופי?"

שגב: ,יש לנו מדד אחד: רייטינג. הקשר בין התוכנית לציבור הוא חזק. 35% מהציבור צופים בנו מדי שבוע, אתם חושבים שהם טיפשים? אנחנו מציגים להם סאטירה פוקחת עיניים".

ג'ודי: "אל תשגה באשליות. הם רק רוצים לצחוק".

קיציס: "אם חוסר השיוויוניות היה בולט, הצופים לא היו נשארים איתנו".

יחימוביץ': "הציבור בישראל מבין שהכוח נמצא בידי כמה משפחות בישראל, ואילו הם לא זכו לדמויות סאטיריות נוקבות. יש לכם אתגר לעקוב אחר מבנה הכוח בחברה. ואני אודה לכם אם תמשיכו לטפל בי בתוכנית. אל תזנחו אותי".

קיציס: "אם את רוצה להיות ב'ארץ נהדרת', אז זה כבר לא כיף".