בעל השליטה באנגל משאבים דוחה העמדת אשראי של 50 מ' ש'

לטענת החברה, דוד מוריס מנמק את הדחייה בכוונה לבצע עסקה בהיקף רחב יותר הנמצאת בשלבי מו"מ

עוד הסדר חוב שעלול להתנפץ לרסיסים: שנה לאחר שהושלם הסדר החוב בחברת אנגל משאבים, הודיעה היום חברת הנדל"ן כי בעל השליטה, דוד מוריס (53%), אינו עומד בהבטחתו להזרים לה 50 מיליון שקל בתוך שנה ממועד סגירת ההסדר, קרי עד ה-8 בנובמבר (יום חמישי הקרוב). אנגל הודיעה כי היא "בוחנת את הודעת בעל שליטה על דחיית מתן אשראי".

בהודעה לבורסה נמסר כי "בעל השליטה הודיע שהאשראי שהתחייב להעמיד לפי ההסכם, יועמד על ידו עד לסוף שנת 2012, ונימק את הדחייה בכך שהוא פועל למילוי התחייבותו באמצעות עסקה בהיקף רחב יותר, הנמצאת בשלבי מו"מ ואשר פרטיה טרם סוכמו, ועל כן אין ודאות שהיא תצא אל הפועל". ל"גלובס" נודע כי החברה בוחנת מכירה של החברה הנכדה, אנגל מזרח אירופה (EEE), במטרה לעמוד בהחזר החובות לנושיה השונים.

ההנהלה השתנתה, שכר הבכירים לא

אשתקד נחתם כאמור הסדר חוב באנגל משאבים, לאחר מו"מ בן כשנתיים שבסופו בוצעה "תספורת" של 50% לחוב של כ-260 מיליון שקל. שתי סדרות האג"ח החדשות שהונפקו במסגרת ההסדר (בהיקף של כ-110 מיליון שקל) נסחרות בתשואת זבל של עד 22%, על אף השעבודים השונים הרשומים לטובתן.

מחזיקי האג"ח יתכנסו ב-18 בחודש, כשעל סדר היום "נקיטת הליכים והגנה על זכויות מחזיקי האג"ח וקבלת החלטות בדבר נקיטת פעולות". עו"ד רענן קליר, בא כוחו של נאמן האג"ח מסדרה ז', מסר כי "הנאמן יעמוד על זכויות מחזיקי האג"ח וידרוש שבעל השליטה יעמוד בהתחייבויות שלו, וגם יפצה באופן מלא את המחזיקים על כל הפרה שלו".

אנגל משאבים היוותה חלק מקבוצת אזורים של שעיה בוימלגרין, שעסקיה נקלעו לקשיים בשנת 2009. בחודש נובמבר אשתקד נחתם הסדר חוב בחברה, שבמסגרתו הפכה משפחת מוריס מאנגליה לבעלת השליטה. משפחת מוריס, ובראשה אבי המשפחה קונרד, נחשבת לאחת המשפחות היהודיות העשירות באנגליה, שעיקר עושרה נובע מנכסי נדל"ן. שמו של קונרד מוריס עלה כאן לכותרות בעיקר על רקע השקעתו המוצלחת בחברת סודהסטרים הישראלית, מפתחת המערכות הביתיות להכנת משקאות קלים. באחרונה רכש חתנו, שלמה בן צבי, את העיתון מעריב.

אנגל, הפעילה בתחום הנדל"ן בישראל ובמזרח אירופה, סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הכנסות של 62 מיליון שקל והפסד של כ-5 מיליון שקל. אם יש משהו שלא השתנה בחברה, גם לאחר העברת השליטה, הם תנאי ההעסקה המופלגים של מנהליה - חמשת הבכירים בחברה, בראשות המנכ"לית יעל מילר, גרפו אשתקד למעלה מ-5 מיליון שקל. שווי השוק של החברה הוא 14 מיליון שקל בלבד.