האיחוד האירופי פסימי ביותר: חותך בחדות תחזיות הצמיחה

על פי האיחוד, כלכלת גוש האירו תתרחב ב-2013 ב-0.1% בלבד, לעומת תחזית של 1% בחודש מאי האחרון ■ גרמניה עצמה תתרחב על פי תחזית זו ב-0.8%, לעומת 1.7% בתחזית הקודמת

האיחוד האירופי חתך היום (ד') בחדות את תחזית הצמיחה ליבשת מוכת החובות, על רקע העמקת המשבר ברבות ממדינות אירופה. על פי האיחוד, כלכלת גוש האירו תתרחב ב-2013 ב-0.1% בלבד, לעומת תחזית של 1% בחודש מאי האחרון. גרמניה עצמה תתרחב על פי תחזית זו ב-0.8%, לעומת 1.7% בתחזית הקודמת.

מבחינה טכנית, גוש האירו ימנע ממיתון, שמוגדר כשני רבעונים רצופים של התכווצות, על אף שהכלכלה בכלליות תתכווץ ב-2012 ב-0.4%, לאחר שנתיים של התרחבות, כך ציינה הוועדה האירופאית.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, מריו דרגי, אמר היום שמשבר החוב ביבשת החל להכות גם בגרמניה, הכלכלה הגדולה באירופה. "עד כה, גרמניה הייתה מבודדת באופן כללי מהקשיים בשאר גוש האירו, אך הנתונים האחרונים מצביעים על כך שההתפתחויות מתחילות להשפיע על הכלכלה הגרמנית", אמר דרגי בנאום שנשא בפרנקפורט.

שורה של נתונים כלכליים שפורסמו לאחרונה הראו על היחלשות בכלכלת גרמניה, מה שמגביר את החשש מהיחלשות הקטר הכלכלי של אירופה עמוסת החובות. רק היום פורסם נתון התפוקה התעשייתי לחודש ספטמבר, שהצביע על ירידה של 1.8% לעומת אוגוסט, בעוד שאנליסטים ציפו לירידה מתונה יותר של 0.4%.