האם פלוריסטם תעמוד לחקירה של רשות ני"ע בארה"ב?

תקשורת זרה תוקפת היום את פלוריסטם סביב אי דיווח של מות נערה, שטופלה בטיפול חמלה של החברה ■ החברה: נהגנו בשקיפות מלאה

התקשורת הזרה תוקפת היום (ה') את חברת תאי הגזע פלוריסטם סביב אי דיווח של מות נערה, שטופלה בטיפול חמלה של פלוריסטם. הבעיה, לטענת התקשורת הזרה, היא כי החברה "דחפה" דיווחים על טיפולי החמלה, אולם את המוות של הנערה לא דאגה לדווח באופן רשמי.

על-פי הדיווח, בין מאי לספטמבר השנה הכפילה מניית פלוריסטם את ערכה בעיקר הודות ל-3 דיווחים רשמיים על הצלת חיים של מטופלים, אשר קיבלו טיפולי חמלה בתאי גזע של החברה.

אחרי הזינוק במניה, 2 מנהלים בכירים בחברה מכרו מניות על-פי תוכנית קבועה מראש, והרוויחו ממחיר מניה בשיא של 4 שנים.

המדובר בנערה בת 7, עם בעיות במח העצם, אשר נפטרה לפני כ-4 חודשים. החברה דיווחה בזמנו על טיפול חמלה בנערה, אולם בעת מותה שתקה פלוריסטם. לאחר שבוע, ביצעה החברה הנפקה וגייסה כ-34 מיליון דולר.

פלוריסטם טענה אז כי אינה עוקבת אחר מצב המטופלים לאחר שחרורם מבית החולים, וממילא לא מחויבת על פי חוק לדווח על מותה.

מנכ"ל החברה זמי אברמן התראיין לסוכנות "בלומברג" וציין כי "מה שקובע לדיווח חוקי הוא שיפור במצב הפיזי של החולה. כאשר ראינו שיפור, הצהרנו על הצלחה בטיפול".

על פי הדיווחים בכלי תקשורת זרים, רשות ניירות ערך האמריקנית (SEC) עשויה לחשוב אחרת. על פי חוקי ניירות ערך בארה"ב, נדרש מחברות "לגלות כל מידע אשר משקיע סביר עשוי לשקול אותו כחשוב בבואו לקבל החלטה אם למכור, לקנות או להחזיק בנייר הערך", ציין דובר ה-SEC.

מפלוריסטם נמסר בתגובה כי "פלוריסטם נוהגת ונהגה תמיד בשקיפות מלאה מול משקיעיה ונוהגת לדווח על כל התפתחות משמעותית בחיי החברה. החברה דוחה את הטענות והרמיזות שעולות מהדיווח בבלומברג. לגופו של עניין - פלוריסטם מבהירה מעל כל ספק כי במועד השלמת גיוס ההון ב-19 בספטמבר 2012 לא היה ברשותה כל מידע לגבי מותה של הילדה בת ה-7 ברומניה. ביה"ח הדסה דיווח למשרד הבריאות על האירוע ב-23 בספטמבר, התאריך שבו הובא האירוע לידיעת בית החולים. העתק הדיווח למשרד הבריאות הגיע לפלוריסטם ב-27 בספטמבר. בדיווח של בית החולים למשרד הבריאות צוין כי 'אין קשר בין הטיפול הניסויי לבין האירוע' ולכן לא יצא על כך דיווח מיוחד".