מורשת אולימפית? האצטדיון בלונדון לא ייפתח מחדש לפני 2016

200 מיליון ליש"ט שאין להם כרגע מימון ימנעו מהמגרש האולימפי, שווסטהאם יונייטד צפויה לקבל את רישיון החכירה שלו, להיפתח כמתוכנן כבר בשנת 2014

הפתיחה המחודשת של האצטדיון האולימפי בלונדון, שאירח בקיץ האחרון את האולימפיאדה, לא צפויה להתרחש לפני עונת 2016/17, אז ככל הנראה תתחיל לשחק במגרש קבוצת הפרמיירליג ווסטהאם יונייטד. כך מפרסם "הטיימס". המשמעות: המתקן יהיה סגור וחסר שימוש למשך ארבע שנים שלמות, תקופה ארוכה יותר מהזמן שלקח לבנות אותו.

בוריס ג'ונסון, ראש עיריית לונדון, אמנם רצה לפתוח מחדש את האצטדיון כבר בעונת 2013/14. אלא שעיקובים בירוקרטיים מונעים זאת, במיוחד כאלו הקשורים לתהליך השיפוץ של המגרש והתאמתו לכדורגל. תכולתו אמורה להצטמצם מ-80 אלף מקומות ל-60 אלף בלבד.

עלות השיפוץ צפויה להגיע לכ-200 מיליון ליש"ט, אחרי שמשלם המסים הבריטי כבר שילם על בנייתו הראשונית של המגרש 431 מיליון ליש"ט. מדובר בחריגה של יותר מ-100 מיליון ליש"ט בעלות השיפוץ ביחס לתקציבו המקורי, חריגה אותה ממשלת בריטניה כבר הודיעה כי לא תסכים לממן, מה שמערים קשיים רבים על הזנקת הפרויקט. בממשלה לא רוצים להעמיס הוצאות "אולימפיות" נוספות על התושבים, ובנוסף מתנגדים לרעיון לפיו הם למעשה יממנו מיזם שישמש קבוצת פרמיירליג.

ווסטהאם, שכורעת תחת חוב של 80 מיליון ליש"ט, היא המועמדת העיקרית לקבל את רישיון חכירת המגרש. הקבוצה, בה משחק הישראלי יוסי בניון, הסכימה לשלם רק 10 מיליון ליש"ט עבור השיפוצים - ומלבד זאת לשלם דמי שכירות קבועים על האצטדיון, שמוערכים ב-8 מיליון ליש"ט.