אוב-מה?

אובמה היה טוב לבורסה ובתקופתו היא רשמה את אחד ממהלכי העלייה המרשימים ביותר

תל אביב 25 דשדש בשבוע שעבר אבל עדיין מעל 1,190. מה שמשאיר אותו במצב של מגמת עליה לטווח הארוך ומגמת דשדוש - אופקית לטווח הקצר. מהלך מתחת ל-1,190 ילמד על מעבר למגמת ירידה. מהלך מעל 1,215 יחשב סימן חיובי לטווח הקצר ומהלך מעל 1,240 יחשב סימן חיובי לטווח הארוך.

והבחירות בארצות הברית חלפו. כל המומחים יודעים ל"נבא" בוודאות את התוצאות שלהן עכשיו, בדיעבד, להסביר למה הן היו כמו שהן היו וכמובן אחרי שהשוק ירד קצת, להסביר למה אובמה לא טוב לבורסה. כמובן שכמה ימים לפני הבחירות קראנו שבחירתו של אובמה תהיה טובה לבורסה בשל הרציפות. אנחנו נסתפק כאן בעובדה אחת. אובמה היה טוב לבורסה ובתקופתו היא רשמה את אחד ממהלכי העלייה המרשימים ביותר בתולדות נשיא כלשהו.

אז קבלנו קצת אפטר שוק (תנקדו איך שתרצו את הו') וסגרנו את שבוע המסחר כשה-S&P500 נתמך מעל הממוצע הנע ל-200 יום. תמיכה חשובה, אם תרצו, תמיכה שמהווה את סקר דעתם של המשקיעים. מנקודת המבט של מגמת העליה, שאנחנו עדיין סבורים שבתוקף, היה נוח יותר לראות תמיכת פיבונאצ'י ב-1,393 אבל בורסה ונוח אלו לא שתי מילים שהולכות ביחד. סביר שנראה עליות שערים בשבוע הבא.

מניות הפיננסים חטפו חזק ביום רביעי ואילולא היינו בפוזיציה גדולה בהן, היינו מגדילים אחזקה. קחו למשל את BAC , מניה שנמצאת במגמת עליה ארוכת טווח עם תמיכה יפה ב-9.23. נקודת כניסה/הגדלה טובה למי שמעוניין.

מגדילים בתחבורה

בקניון המניות הגדלנו בסקטור התחבורה, על בסיס טכני שהוא סימן טוב לשוק, עם אחת החברות המשובחות שיש, EXPD. יש למניה תמיכה באזור ה-36.7 ואחרי מהלך הירידה שעבר עליה, היא נראית קניה טובה. גם מניות הקולנוע שלנו, RLD, IMAX, DWA, מתנהגות יפה ונראה שהאחזקה המוגדלת שלנו בסקטור מוצדקת.

התפוח נפל מהעץ

ובשבוע שעבר מכרנו את AAPL . חשבנו שכך יהיה. המניה ירדה חזק מתחת לממוצע ל-200 יום ונחלשת בהשוואה לכל המדדים. אם תעלה בחזרה לכיוון הממוצע, אזור ה-590, יש לצפות למכירות גדולות של גופים פיננסיים שנתפסו עם פוזיציות גדולות.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת בי.פלוס.דו-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון בע"מ ואסטרטג השקעות ראשי של קרן הגידור Green Ocean. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.