חיים הייטנר תובע דמי תיווך בגין ניסיון מכירת הולילנד קוסמטיקס

‎לדברי מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה לשעבר, טנא שילמה להולילנד קוסמטיקס פיצויים בגין כישלון העסקה, אך הוא לא קיבל את חלקו

באוקטובר 2009 נחשף ב"גלובס" כי מנכ"ל תדיראן מוצרי צריכה לשעבר, חיים הייטנר, היה המתווך של עסקת מכירת השליטה בבית ההשקעות דש אייפקס לקבוצת BRM שבשליטת אלי ברקת, תמורת 630 מיליון שקל. עוד נחשף אז כי הייטנר קיבל עמלה של בין 8-10 מיליון שקל עם השלמת העסקה (1.5%-2% מהיקף ההשקעה של ברקת).

כבר אז נכתב כי הייטנר, בנקאי השקעות ותיק, חתום על תיווך בלא מעט עסקאות בשנים האחרונות, כולל העסקאות הגדולות שנעשו בתעשייה הקיבוצית.

בסוף השבוע הגיש הייטנר לבית המשפט מחוזי בתל-אביב תביעה בסך 5.8 מיליון שקל נגד חברת התמרוקים הולילנד קוסמטיקס, בטענה לאי-תשלום דמי תיווך. לטענתו, הוא לא קיבל מהחברה דמי תיווך שהובטחו לו בסך 5.8 מיליון שקל עבור מאמציו למכירתה לקרן טנא, עסקה שלא יצאה לבסוף לפועל. לדברי הייטנר, טנא שילמה להולילנד קוסמטיקס פיצויים בגין כישלון העסקה, אך הוא לא קיבל את המגיע לו עבור מעורבותו בעסקה.

לדברי הייטנר, מדובר בפעם הראשונה שבה הוא נאלץ לפנות לבית המשפט כדי לקבל את המגיע לו בגין תיווך בעסקה. "מעולם לא נזקק הייטנר להליך משפטי כדי לקבל תשלום בגין שירותיו. הוא עשה ככל שביכולתו כדי להימנע מהגשת תביעה גם הפעם, אולם התנהלות הנתבעים והתעקשותם להתעלם מזכויותיו לא הותירו בידיו את הברירה אלא להגיש תביעה זו", נטען.

מתווך דיסקרטי

בתביעה מפרט הייטנר כמה מהעסקאות שהוא היה מעורב בתיווכן. "בשנים האחרונות שימשתי כמתווך בין גופים עסקיים מהגדולים במשק ובכמה מהעסקאות הגדולות שנחתמו כאן", מציין הייטנר, ומסביר כיצד הגיע למעמדו כמתווך: "בזכות שמי הטוב, המוניטין שלי וניסיוני בתיווך ובקשירת עסקאות, פונים אליי רבים וטובים כדי לקבל את שירותיי. הם יודעים שאני מתווך דיסקרטי ובעל ידע נרחב מהמובילים בעולם".

העסקה הגדולה ביותר בה שימש הייטנר כמתווך היא היא עסקת דש אייפקס-ברקת. עסקאות נוספות שבהן היה מעורב הן העסקה שנרקמה בין קיבוץ נען לבין משקיעים מהודו לרכישת 50% ממפעל ההשקיה של הקיבוץ, "נען-דן", תמורת כ-100 מיליון שקל; העסקה שבה רכשה קרן פימי 50% מ"בגיר גרופ" בהיקף של למעלה מ-160 מיליון שקל; העסקה למכירת השליטה בחברת "דנאל כוח-אדם" לקרן KCPS , שהיקפה עמד על 100 מיליון שקל; והעסקה בהיקף של 130 מיליון שקל, שבה נמכר 50% ממפעל טלדור לקרן ההשקעות טנא.