לקוח פלאפון: החברה לחצה עליי להתלונן על עובד

מדובר בעובד שחבר בוועד העובדים ■ לקוח פלאפון: "העובד הפך עולמות בשבילי" ■ פלאפון: "מדובר בעובד כושל" ■ ביה"ד קפיא את העברת העובד מתפקידו

עימות בין עובד למעביד על רקע מהלך של התאגדות עובדים הפך כמעט לדבר שבשגרה בתקופה האחרונה, אלא שבחברת פלאפון נכנס למשוואה הזאת גורם נוסף שמחדד את טירוף המערכות במקרה זה - הלקוחות.

על-פי בקשה דחופה שהגישה ההסתדרות ונדונה אתמול (א') בבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, מנהל בפלאפון ניסה לשדל לכאורה לקוח בחברה שיתלונן כנגד אחד מעובדיו (חיים סהר), רק משום היותו חבר בוועד העובדים. אותו לקוח, מסתבר, הבהיר כי העובד העניק לו שירות יוצא מן הכלל, אך המנהל התנה לכאורה את הטיפול בתלונתו, שעסקה ברכישת מכשיר טאבלט, בציון שמו של סהר.

"לפי בקשתו שלחתי את המייל, והתברר לי שקרה ההפך ממה שבאמת חשבתי ורציתי שיקרה", כתב הלקוח לעובד. "מאותו רגע הבנתי שהייתה מטרה למייל הזה... כל מה שהוא רצה לשמוע ולראות במייל הזה הוא רק פרטים שעשויים לתת לו לגיטימציה להכשיל אותך בעבודתך. אם היו שואלים אותי בכנות מה אני חושב עלייך, הייתי אומר את האמת, שמעולם לא טיפלו בי באופן כה מסור ואישי כמו שאתה טיפלת בי".

יצוין כי במייל ששלח הלקוח למנהלו של סהר, הלקוח תיאר דווקא התנהלות רשלנית לכאורה מצדו של העובד. עם זאת, הלקוח טען מאוחר יותר כי טעה ביחס לטענות כלפי העובד בדיעבד, וכי הוא העניק לו "שירות הכי טוב שאפשר".

ביקשנו לאתר את אותו לקוח כדי לבדוק את האותנטיות של דבריו, וכך הוא אמר בשיחה עם "גלובס": "אותו חיים סהר הפך עולמות בשבילי... כל מה שהמנהל שלו רצה לשמוע זה את השם שלו, והוא עשה את זה בצורה מאוד תוקפנית ולא נעימה בכלל. מאז הוא (המנהל) לא טיפל בי בכלל, ואם הסיפור שלי היה מעניין אותו, הוא היה מגיב למייל השני ששלחתי לו. בדיעבד הבנתי שזה הסיפור, שמנסים להתנכל שם אחד כלפיי השני".

בינתיים, הנהלת פלאפון כבר הספיקה להעביר את העובד המדובר לתפקיד אחר, שנחשב על-פי הבקשה לבית הדין כנחות יותר לאור טענות קודמות, וזאת ללא קיום שימוע.

סהר, כך לפחות על-פי הבקשה לבית הדין, הוא עובד מצטיין. ממוצע המכירות שלו עומד על 130% ביחס ליעד, והוא חבר במה שמכונה בחברה "מועדון הפלטיניום", בו חברים רק 15 מתוך 120 העובדים באגף. בהסתדרות אף הציגו משוב שבו המנהל של סהר מפליג בשבחו.

בבקשה לבית הדין נטען כי פלאפון הציגה שורה של תלונות נגדו מצד לקוחות, כאשר רוב-רובן של התלונות הוגשו לאחר הקמת ועד העובדים, אף שהמקרים המיוחסים בתלונות אירעו זמן רב לפני כן.

עדיין מוקדם לקבוע כיצד יסתיים העימות בפלאפון, אולם כבר עתה ניתן לומר כי המעורבות של לקוחות החברה בעימות הזה היא חצייה של קווים, שוודאי לא מוסיפה נקודות להתנהלותה המקצועית של החברה.

בית הדין הוציא צו מניעה זמני שמקפיא את העברת העובד של פלאפון מתפקידו עד להכרעה בעניין.

"עובד כושל"

מחברת פלאפון נמסר בתגובה: "מדובר בעובד כושל, שהודה בביצוע עסקאות פיקטיביות, שכמעט מדי יום מגיעות כנגדו תלונות של לקוחות רבים שמלינים על חיובים נטולי הרשאות או מסמכים, עובד שבאופן שיטתי מנבל את לשונו ומזלזל בממונים עליו, ורק משום היותו חבר ב'ועד הפעולה' מטעם ההסתדרות ולמרות מעשיו החמורים, הוא כלל לא הועמד לפיטורים אלא הוחלט להעבירו לתפקיד אחר בו יוכל להסב פחות נזקים לחברה.

"יודגש כי אין כל קשר בין ההחלטה להעבירו מתפקידו לבין היותו חבר ב'ועד פעולה' כלשהו, והוא מודה כי התלונות נגדו החלו זמן רב לפני הצטרפותו לוועד הפעולה, ואשר הצטרף לוועד הפעולה רק לאחר שננזף על-ידי הממונים עליו".