אנגל משאבים תקבל 75 מ' ש' ממימוש נכסים במזרח אירופה

בעל השליטה, דוד מוריס, יוכל לעמוד בהתחייבותו להשיג מימון לחברת הנדל"ן *בעבר הונפקה פעילות החברה במזרח אירופה לפי שווי של 770 מ' ש'

אחרי הודעת אנגל משאבים בשבוע שעבר על דחיית העמדת אשראי של 50 מיליון שקל מצד בעל השליטה, דוד מוריס מבריטניה, הודיעה חברת הנדל"ן שעד סוף השנה יועבר לקופתה סכום גבוה יותר - 75 מיליון שקל, בדרך של החזר הלוואה מחברה בת. עו"ד משה נווה, יו"ר הדירקטוריון, מסר כי "המהלך ישפר באופן משמעותי את החוסן הכלכלי של החברה, ויאפשר לה פיתוח עסקי להקמת פרויקטים חדשים".

במסגרת העסקה המדוברת, תימכר החברה הבת אנגל מזרח אירופה (הנקראת היום Kimberly Enterprises) למשקיעים מהונגריה תמורת 15 מיליון אירו (כ-75 מיליון שקל), והתמורה תועבר לידי אנגל משאבים כהחזר הלוואת בעלים ישנה. החברה הבת הנמכרת מחזיקה מספר נכסים במזרח אירופה. היא הונפקה בשנת 2005 בבורסת ה-AIM בלונדון לפי שווי - הזוי בדיעבד -של כ-770 מיליון שקל, וגייסה 243 מיליון שקל שירדו ברובם לטמיון.

הפרויקט המרכזי של אנגל מזרח אירופה הוא קרקע לפרויקט "מרינה דורסול" בבלגרד, שנרכשה במאי 2006 תמורת 120 מיליון שקל. התוכנית הייתה להקים על גדות נהר הדנובה קומפלקס של מאות יחידות דיור למגורים, מסחר, מלון ומרינה ליאכטות, אך התוכנית לא יצאה לפועל עד היום.

יעל מילר, מנכ"לית אנגל משאבים, אמרה כי "הזרמת ההון, בנוסף למזומן שיש בידי החברה בעקבות העסקאות שהושלמו לאחרונה, ישפרו באופן מהותי את מצבה הפיננסי ויאפשרו לה לחזור למסלול הבנייה והפיתוח, לו היא מחכה כבר שלוש שנים".

מקדמת פרויקטים ברחבי הארץ

בעבר הייתה אנגל משאבים, העוסקת בהשקעות נדל"ן במזרח אירופה ובישראל, חלק מקבוצת אזורים של שעיה בוימלגרין, שעסקיה נקלעו לקשיים. בנובמבר 2011, לאחר מו"מ ממושך, נחתם הסדר חוב בחברה שכלל "תספורת" של 50% לחוב של כ-260 מיליון שקל. שתי סדרות האג"ח החדשות שהונפקו במסגרת ההסדר (בהיקף של כ-110 מיליון שקל) נסחרות כיום בתשואת זבל, על אף השעבודים השונים הרשומים לטובתן. שווי השוק של החברה הוא פחות מ-17 מיליון שקל.

במסגרת ההסדר הפכה משפחת מוריס (דוד ואביו קונרד) לבעלת השליטה בחברה. קונרד מוריס נחשב לאחד היהודים העשירים בבריטניה, בעיקר מעסקי נדל"ן. שמו עלה לכותרות בישראל בעיקר על רקע השקעתו המוצלחת בחברת סודהסטרים הישראלית, מפתחת המכשירים הביתיים להכנת משקאות קלים. באחרונה רכש חתנו, שלמה בן צבי, את העיתון מעריב.

בהודעת החברה לתקשורת השבוע, נמסר כי מהלך המימוש הנוכחי, יחד עם יתרת המזומנים שבקופתה לאחר השלמת עסקה למכירת מקבץ דיור בחדרה בחודש שעבר, יאפשרו לה ייזום ופיתוח של פרויקטים חדשים. בחודשים הקרובים בכוונת אנגל משאבים להתחיל בשיווק וביצוע של פרויקט למגורים של 63 יח"ד בקו ראשון לים בזכרון יעקב, שלב ראשון בן 105 יח"ד של פרויקט פינוי-בינוי בשכונת הדר יוסף בת"א, וכן פרויקט מגורים בנתניה בסמוך למושב אביחיל, בן 140 יח"ד.