נייר חדרה סיימה את הרבעון בהפסד של 6.1 מיליון שקל

ברבעון הראשון תחת שליטתו של לן בלווטניק, הציגה החברה שיפור עם צמצום של 86% מההפסד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד

אחרי הפסד עתק של כ-117 מיליון שקל שרשמה ב-2011, חברת התעשייה נייר חדרה מצליחה לצמצם משמעותית את הנזק, אולם השורה התחתונה בדוחות הרבעון השלישי שלה שפורסמו הבוקר - הראשון תחת שליטתו של לן בלווטניק - עדיין שלילית.

למרות ירידה במחירי בחומרי הגלם, לצד מהלכי התייעלות תפעולית וצמצום מצבת כוח האדם, שסייעו לרווחיות הגולמית, נייר חדרה סיכמה את הרבעון בהפסד של 6.1 מיליון שקל, צמצום של 86% מההפסד ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של 2012, ההפסד דומה לזה הרבעוני - 5.8 מיליון שקל.

ברבעון השלישי של 2011 רשמה נייר חדרה הפסד של 43.5 מיליון שקל, שהצטבר כאמור להפסד שנתי של 117 מיליון שקל, בעיקר בשל הפרשה של עשרות מיליוני שקלים בגין פעילותה בטורקיה, באמצעות חברת KCTR (קימברלי קלארק טורקיה). נייר חדרה, מקבוצת כלל תעשיות (כת"ש), שרכישת השליטה בה הושלמה על ידי בלווטניק ביולי האחרון תמורת 1.27 מיליארד שקל, מחזיקה בכמה חברות שפועלות בתחום הנייר, האריזה והמחזור, וכן בחוגלה קימברלי שמוכרת מוצרי היגיינה.

ברבעון החולף נייר חדרה סבלה מעלייה בעלויות האנרגיה, בעקבות הבעיות באספקת הגז מ"ים תטיס", והחברה ציינה כי עבודות התחזוקה בצינור הולכת הגז הגדילו את הוצאותיה ב-11.7 מיליון שקל. עופר בלוך, מנכ"ל החברה, מסר היום כי "סוגיית אספקת הגז לתעשייה הישראלית משפיעה באופן משמעותי על מצב נייר חדרה. אם הייתה אספקה תקינה, הרבעון היה רווחי הרבה יותר".

החברה גם נפגעה מהאטה בביקושים, והיקף המכירות הרבעוני שלה נחלש ב-6.3% ל-487 מיליון שקל, ירידה המיוחסת בין היתר גם למיעוט ימי מכירה בשל חגי תשרי. בתשעת החודשים הראשונים של 2012 היקף הפעילות ירד ב-4.2% ל-1.47 מיליארד שקל.

פעילות חוגלה קימברלי תרמה לה ברבעון רווח של 7.3 מיליון שקל, לאחר הפסד של 16.4 מיליון שקל ברבעון המקביל, ורווח של 16.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים (לעומת הפסד של 29.1 מיליון שקל). נקודה חיובית נוספת היא רווח נקי בסך 0.5 מיליון שקל שרשמה החברה הטורקית KCTR, אחרי תקופה ארוכה של הפסדים, שהגיעו קרוב ל-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. יו"ר נייר חדרה, אבי פישר, מסר היום כי "התקופה האחרונה היא קשה, מאתגרת ומחייבת נחישות ועבודה קשה. נמשיך להשקיע מאמצים על מנת לחזור לרווחיות".