פנטהאוז בת"א מוצע במחיר שיא של 235 אלף שקל למ"ר

קבוצת דן חושפת את המגדל שתבנה בארלוזורוב בת"א - ודורשת 200 מיליון שקל לפנטהאוז שישתרע על שטח של 850 מ"ר ■ בענף מרימים גבה נוכח המחיר אותו דורשת החברה ■ ומה המחירים של דירות אחרות במגדל?

קבוצת דן, באמצעות אמד - זרוע הנדל"ן של הקבוצה, חשפה היום (ג') את פרויקט המגורים שתבנה בארלוזורוב 17 בתל אביב. נכון להיום שלב החפירות החל והחברה צופה כי בנייתו של המגדל תושלם בתוך 4 שנים. שיווק הדירות בפרויקט עתיד להתחיל בימים הקרובים ובמסגרתו נוקבים יזמי המגדל בתג מחיר גבוה במיוחד, על גבול הדמיוני, לדירת הפנטהאוז.

מדובר בדירה שתמוקם בקומה האחרונה של המגדל המתוכנן בן 29 הקומות ועל פי התכנון תשתרע על שטח 850 מ"ר. תג המחיר אותו פרסמה היום החברה עומד על לא פחות מ-200 מיליון שקל. מחיר זה משקף שווי של 235 אלף שקל למ"ר, סכום שטרם נראה כמותו בפלח שוק זה. ספק אם זה אכן יהיה המחיר האמיתי בו תימכר הדירה בסופו של דבר אולם כאמור, אין ליזמים מניעה לפרסם כי זהו המחיר שתדרוש בעבורו גם אם הדבר גורם להרמת גבה בענף.

הפרויקט המדובר ייבנה במפגש הרחובות דיזנגוף וארלוזורוב על מגרש בשטח 8 דונם, הוא יתנשא לגובה 110 מטר מעל פני הים בשטח עיקרי של 19 אלף מ"ר בנוי. במגדל מתוכננות 131 דירות שגודלן ינוע בין 70 מ"ר ל-170 מ"ר. מחירי השיווק אותם פרסמה היום החברה עומדים על בין 50 אלף שקל למ"ר ועד למעלה מ-200 אלף שקל למ"ר.

על פי נתונים אלו, מחיר הדירה הזולה ביותר במגדל תעמוד על 3.5 מיליון שקל. לצד המגדל יוקם מבנה מגורים נוסף, בן שתי קומות בלבד, שיכלול 12 דירות. ההשקעה של קבוצת דן בפרויקט מוערכת בלמעלה מ-750 מיליון שקל.

משה צור אדריכלים בוני ערים בע"מ, והאדריכל והמעצב פיצו קדם, שנבחרו ללוות את הפרויקט. בדומה למגדלי יוקרה אחרים בתל אביב, גם מגדל זה עתיד לכלול לובי רחב ידיים, בריכה אולימפית, ספא, וחניון.

היזמית של "ארלוזורוב 17" היא אמד מקבוצת דן - בהובלתם של היו"ר מיכאל נגר והמנכ"ל שמואל רפאלי. על ניהול והובלת הפרויקט מופקד עמיקם בן-צבי, בעל מניות בקבוצה, אשר אחראי, בין היתר, על פיתוח פעילות הנדל"ן שלה.

קבוצת דן החלה את פעילותה בשנת 1945 ומעסיקה מעל 3,500 עובדים. מלבד פעילותה בתחום התחבורה בישראל, באמצעות הפעלת רשת קווי האוטובוסים, המטרונית בחיפה ושיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת התחבורה הצרפתית SNCF, לקבוצת דן גם פעילות נדל"ן וקמעונאות. היקף הפרויקטים של הקבוצה בתחום הנדל"ן בישראל עומד על 3.5 מיליארד שקל.

בין הפרויקטים המסחריים והפרטיים בהם מעורבת הקבוצה: פרויקט המגורים "צמרות דן" בפתח תקווה הכולל 300 יחידות דיור, פרויקט 'דן ביזנס' בהרצליה פיתוח בשטח 11 אלף מ"ר, מגדל עסקים מתוכנן בן 55 קומות בבני ברק, מגדל מגורים ברמת גן הכולל 220 יחידות דיור, פרויקט מתוכנן למגורים בשכונת רמת החי"ל בצפון תל אביב הכולל 600 יחידות דיור ועוד. בנוסף מחזיקה הקבוצה ברשת "מחסני להב" ,רשת קמעונאית בפריסה ארצית.