דיווח: יוון עתידה לקבל בקרוב 44 מיליארד אירו מחבילת הסיוע

על פי הדיווח, ממשלת גרמניה שוקלת להעניק ליוון שלושה נתחים מחבילת החילוץ של המדינה בתשלום אחד ■ דובר של משרד האוצר הגרמני אמר כי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא

לאחר שאתמול דחו שרי האוצר של גוש האירו את ההחלטה על העברת נתח של 31.5 מיליארד אירו ליוון ל-20 בנובמבר, מה שגרם לעצבנות רבה בשווקים, אומר היום גורם בממשלה הגרמנית כי נבחנת האפשרות שהסכום שיועבר ליוון בעתיד הקרוב יהיה 44 מיליארד אירו ולא 31.5 מיליארד.

על פי המתווה שאותו מקור מציג, מדינות אירופה שוקלים להעביר ליוון שלושה נתחים של חבילת החילוץ בתשלום אחד. על פי התנאים של חבילת הסיוע, יוון היתה אמורה לקבל 31.2 מיליארד אירו בסוף יוני, 5 מיליארד אירו בסוף ספטמבר ו-7.2 מיליארד אירו בסוף השנה הנוכחית.

המקור מציין שכעת נבחנת האפשרות לאחד את כל שלושת התשלומי לכדי תשלום אחד של 44 מיליארד אירו וזאת על מנת להימנע מחוסר וודאות במשא ומתן על הנתחים בשבועות והחודשים הקרובים. דובר של משרד המשפטים הגרמני אמר כי אין החלטה סופית בנוגע להעברת הכספים ליוון.

נזכיר שאתמול במהלך כינוס של היורוגרופ - פורום שרי האוצר של גוש האירו - הוחלט לדחות את ההחלטה על העברת הכספים ליוון עד ל-20 בנובמבר - המועד בו יתפרסם דוח מקיף של קרן המטבע הבינלאומית על התקדמות יוון. השרים כן קיבלו את הבקשה של יוון לתת למדינה ארכה של שנתיים כדי לעמוד ביעדים של תוכנית החילוץ.