RIM לא מוותרת: תשיק ב-30 בינואר את בלקברי 10

בלקברי 10 נוצרה במיוחד לעולם הסמארטפונים, הכוללים רק מסך מגע, ללא מקלדת ■ בנוסף תשיק החברה, שהכנסותיה צנחו ברבעון ב-31%, שני סמארטפונים חדשים

האירוע החשוב ביותר של חברת RIM יצרנית הבלקברי יתקיים ב-30 לינואר, בו תשיק את מערכת ההפעלה הבאה שלה - בלקברי 10, ושני סמארטפונים חדשים.

בלקברי 10 נוצרה במיוחד לעולם הסמארטפונים, הכוללים רק מסך מגע, ללא מקלדת. מדובר במערכת עם ממשק חדש לגמרי ותמיכה בממשקי מגע עם מחוות שונות. למשל, בדיקת הודעות ושיחות נכנסות בזמן שימוש באפליקציה מסוימת ועיצוב חדש לתוכנת המסרים המיידים של החברה, BBM. הדגש של רים הוא שימוש ביכולות של המכשיר, רק בעזרת האגודל, כאשר היד השנייה נשארת פנויה. למשל, יש גישה מכל עמוד במערכת, לרשימת ההודעות מכל שירותי המסרים המיידים וכל תיבות המייל. כמו כן, יש גישה מהירה בהחלקת כל מסך במערכת, לשירות המייל העיקרי של המשתמש.

מבחינת רים, השקת הסמארטפונים החדשים היא אירוע שיקבע את גורלה. הכנסות החברה צנחו ברבעון האחרון ב-31% ל-2.87 מיליארד דולר מ-4.17 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אם רים לא תצליח להביא קהל גדול של משתמשים פרטיים שיעבור מהאייפון או האנדרואיד אליה, היא לא תוכל להחזיק מעמד.

רים עושה מאמצים מאוד גדולים בשנה האחרונה לשיפור מצבה. היא עורכת כנסי מפתחים במדינות שונות בעולם, כולל ישראל. בנוסף, היא מאפשרת הסבה מהירה של אפליקציות שנוצרו לאנדרואיד לבלקברי 10.

רים מדגישה מאוד את נושא האבטחה בבלקברי 10, שאמורה להוות יתרון לעומת מערכות הפעלה מתחרות. לטענתה, מערכת ההפעלה החדשה כבר קיבלה את התקן FIPS 140-2, המאפשר לסוכנויות ממשלתיות להשתמש בסמארטפונים. כמו כן, יישום חדש בבלקברי 10 הוא Balance, שיאפשר למשתמשים עסקיים המקבלים את הסמארטפון שלהם מהעבודה, להמשיך להשתמש בכל האפליקציות הפרטיות שלהם, לצד ההגנה שהארגון דורש מהמכשיר. מדובר בעצם בחלוקה של הממשק לשניים: עבודה ובית. למשל, המשתמש יכול לסנכרן את הלוח שנה הפרטי שלו עם הפייסבוק, כאשר לאפליקציה של פייסבוק אין גישה ללוח השנה הארגוני. הרעיון, שלמידע העסקי אין גישה לאפליקציות הפרטיות, כך שהוא נשאר מאובטח.