ארה"ב: זינוק של 78 אלף במספר התביעות החדשות לאבטלה

הנתון של השבוע החולף זינק לרמה של 439 אלף תביעות חדשות לעומת צפי לעלייה מתונה יותר ■ מדד המחירים לצרכן בארצות הברית של חודש אוקטובר עלה ב-0.1%

שטף נתוני המאקרו מכיוונה של ארצות הברית נמשך היום. לאחר נתוני המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים ליצרן שפורסמו אתמול והצביעו על ירידה בחודש אוקטובר. היום התפרסמו בין היתר מדד המחירים לצרכן, התביעות החדשות לדמי אבטלה.

תחילה למספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-10.11 שרשמו זינוק חד ומפתיע לרמה של 439 אלף תביעות חדשות לעומת 355 אלף תביעות שנרשמו בשבוע שקדם לו, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 388 אלף תביעות חדשות לדמי אבטלה. בארצות הברית מציינים שהסיבה העיקרית לזינוק נעוצה בפגיעה שנגרמה לשוק העבודה המקומי כתוצאה מהסופה סנדי שהיכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית לפני כשבועיים.

באותה שעה התפרסם גם מדד המחירים לצרכן של חודש אוקטובר שהצביע על עלייה של 0.1% בהתאם לציפיות לעומת חודש ספטמבר אז עמד המדד על 0.6%. המדד הליבתי, שלא כולל מחירים של מוצרים תנודתיים כמו מזון ואנרגיה, עלה מעל לצפי ב-0.2% לעומת נתון של 0.1% בחודש ספטמבר כשהצפי היה שהוא יוותר ללא שינוי על 0.1%.

מנגד, מדד הייצור של האימפייר סטייט לחודש נובמבר, שבודק את היקף פעילות הייצור במדינת ניו-יורק הפתיע ורשמה עלייה. המדד עלה לרמה של (5.2-) נקודות לעומת נתון של (6.2-) נקודות בחודש אוקטובר, כשהצפי היה לירידה לרמה של (8.5-) נקודות.