הטיפ היומי: ענקית אחסון מידע עם פוטנציאל זינוק של 37%

איתי הורן מאילים קרנות נאמנות ממליץ על מניית EMC במחיר יעד של 32 דולר, ומעריך כי תחומי המידע ומחשוב ענן ימשיכו לצמוח

חברת EMC היא חברת אחסון המידע הגדולה ביותר בעולם, והיא מתמחה באספקת מוצרים, שירותים ופתרונות בתחום אחסון וניהול מידע. הפתרונות והטכנולוגיה של EMC בתחום תשתית המידע, מסייעים ללקוחות בניצול הערך הגלום במידע הארגוני. ל-EMC יש פעילות גם בישראל, בתחום המכירות והשירותים, וכן מרכז מצוינות המאגד את פעילויות המו"פ של החברה ופעילות RSA - חטיבת אבטחת המידע של החברה. שווי השוק של EMC, שנסחרת בבורסת ניו יורק, עומד על 49.2 מיליארד דולר.

EMC פעילה בארבעה תחומים: הראשון, מגזר אחסון המידע, ובו היא מציעה מערכות ותוכנות אחסון לארגונים, תוך יכולת להתמודד עם כמויות מידע עצומות; התחום השני הוא RSA (מגזר אבטחת המידע כאמור), שבו היא מספקת לבנקים ולארגונים גדולים פתרונות שמאפשרים להם להגן על המידע הדיגיטלי שלהם; השלישי הוא המידע המודיעיני, ובו מספקת החברה פתרונות שמאפשרים לארגונים גלובליים לקבל תפוקה מקסימלית מהמידע שברשותם; והתחום האחרון הוא מגזר התשתיות - לחברה יש תוכנה שמאפשרת להריץ מספר מערכות הפעלה במקביל, והיא גם ספקית פתרונות תשתית וירטואלית ותשתיות מחשוב ענן.

ברבעון השלישי EMC דיווחה על הכנסות של 5.3 מיליארד דולר - עלייה של 6% מהרבעון המקביל. החברה צופה צמיחה חזקה בתחומי טכנולוגיית הענן, Big Data, ואבטחת המידע. הכנסותיה ב-2012 יצמחו ב-9% לעומת 2011 ל-21.8 מיליארד דולר, והרווח למניה יצמח ב-13% ל-1.7 דולר.

לחברה יש איתנות פיננסית חזקה, עם יחס הון עצמי למאזן של 63%. ל-EMC יש מזומנים ושווי מזומנים בסך 5.6 מיליארד דולר, היא בעלת הון עצמי של 22.8 מיליארד דולר עם נטל חוב נמוך יחסית למאזן, כ-1.7 מיליארד דולר.

חששות המשקיעים מירידה בהוצאות הארגון על אחסון המידע, גרמו להתכווצות מכפילי הרווח של החברה. EMC נסחרת היום במכפיל 14 לרווח הצפוי ב-2013. אנו סבורים שתחומי המידע והענן ימשיכו לצמוח, לאור הצורך הגדל של חברות באחסון כמויות עצומות של מידע. להערכתנו, השווי הכלכלי של החברה הוא במחיר של 32 דולר למניה, פרמיה של כ-37% על מחירה הנוכחי.

*** איתי הורן, מנהל השקעות, דסק חו"ל, אילים קרנות נאמנות