"גם 1.5 מיליארד חביות נפט לא יביאו עצמאות אנרגטית"

סגן יו"ר הכשרה אנרגיה אלי כהן בפאנל "2013 – שנת הנפט לחופי ישראל" בכנס האנרגיה של ביזפורטל: "יחד עם זאת, אם יימצאו כמויות הנפט המדוברות, למדינה יהיו תקבולים במיליארדי שקלים"

"ישראל לא תגיע לעצמאות אנרגטית בגזרת הנפט, גם אם ימצאו פה 1.5 מיליארד חביות נפט כי בישראל צורכים כ-300 אלף חביות ביום. יחד עם זאת, אם יימצאו כמויות הנפט המדוברות, למדינה יהיו תקבולים במיליארדי שקלים. מבחינת שוק ההון, זה יהיה דרמטי", כך אמר היום (ב') סגן יו"ר הכשרה אנרגיה אלי כהן במסגרת פאנל "2013 - שנת הנפט לחופי ישראל" בכנס האנרגיה של ביזפורטל.

רון מאור, מנכ"ל מודיעין: "בשנה וחצי האחרונות הייתה פה התלהבות סביב הסקטור, ואולי גם במקרה של כישלונות הייתה תגובת יתר. שוק האקספלורציה הוא שוק שמגיב בעצבנות, והמוסדיים נכנסים אליו רק בשלבים מאוחרים יותר. בתחום הנפט, יש פחות חסמים מהגז. אני מאמין כשהשוק יירגע והאבק ישקע, הוא יידע לממן קידוחי אקספלורציה עתידיים.

יו"ר משותף באדירה אנרגיה ולשעבר מנכ"ל חברת החשמל עמוס לסקר: "אנחנו באמצע רוד-שואו לקראת גיוס בבורסה הישראלית. כל מטרת הגיוס הוא לממן את 'גבריאלה' למטרת הנפט. מרבית החברות הולכות לנפט, בעיקר ברצועה הקרובה יותר לחוף. יש סיכוי די גבוה שנצליח למצוא פה נפט, כי בסוריה ובמצרים כבר מפיקים נפט ברצועות הקרובות לחוף".

עו"ד תומר מירז, מומחה סביבתי בעמותת צלול: "עמותת 'צלול' באה להגן על החופים והים בישראל, והעמותה אינה נגד הקידוחים. השאלה היא רק שאלה של איזון, בקרה ורגולציה, השאלה של 'איך עושים את זה'. גם היום, בוועדה המחוזית עם חברת שמן, אנחנו לא נגד היזמים. אנחנו רק מבקשים להסתכל על תהליך הקידוח כתהליך מלא, שלם ושקוף. כל אחד צריך לשאול את עצמו מה היה קורה אם הדליפה ב'לוויתן 2' לא הייתה דליפה של מים אלא של נפט, ואני לא מדבר על עניין השקיפות שם".