בתקשורת הערבית לא מתלהבים מכיפת ברזל: "כיפת קרטון"

בישראל משבחים על ההצלחה המסחררת של המערכת - אך בעולם הערבי בוחרים דווקא להסתכל על חצי הכוס הריקה: העלות היקרה, חוסר היכולת לסכל את כל הרקטות מעזה ובעיקר - חוסר היכולת שלה להתמודד עם האיום מאיראן

הצלחתה המסחררת של מערכת "כיפת ברזל" במבצע "עמוד ענן" מעוררת התעניינות נרחבת בתקשורת הערבית - אם כי בסיקור התקשורתי בצד השני סבורים כי היא דווקא לא עומדת ביעדיה. בשורה של דיווחים וכתבות סקירה מקיפות אודות מערכת ההגנה האווירית של ישראל, עולה סוגיית העלות האדירה של הפעלת המערכת - כמו גם חוסר היכולת שלה להתמודד עם כל רקטה המשוגרת מרצועת עזה.

"הפעולה הישראלית ברצועת עזה נמשכת, ובתגובה - הפלסטינים מגיבים בירי רקטות לישראל ומנסים לשבור את מערכת ההגנה האווירית הישראלית 'כיפת ברזל'", דיווחה בהרחבה רשת MTV הלבנונית. "זוהי מערכת ניידת שמטרתה ליירט רקטות המצוידת ברדאר מיוחד. היא מזהה מהו יעד השיגור - ובוחרת אם לפגוע בו או לא".

רשת לבנונית אחרת, "אל-מייאדין", המזוהה עם חיזבאללה, שידרה כתבת סקירה אף היא בנושא, שלעגה, בלשון המעטה, למערכת. "הטילים ממשיכים ליפול כאילו המערכת הזאת אינה קיימת", דווח. "הצבא הישראלי מדבר על הצלחות - אך גם מודה בנפילות של מאות רקטות בערים ברחבי היישות הישראלית. המערכת הזאת פותחה במקביל לאיומים על תכנית הגרעין האיראנית, ונשאלת השאלה אם היא תצליח להתמודד עם הטילים האיראניים".

ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית ציטטו "פרשנים" המביעים ספק באשר להצלחת המערכת. "הם סבורים כי היא נכשלה, טילים רבים מעזה נחתו בישראל - וגם המל"ט 'איוב' של חיזבאללה הצליח לחדור למרחב האווירי הישראלי", דווח בכתבת התחנה. "המערכת יקרה, שיגור טיל אחד שלה עולה כ-40 אלף דולרים, ולמרות הכל - ישראל סומכת על המערכת בהשבת כוח ההרתעה".

ובחמאס? בכלי התקשורת של הארגון העזתי המערכת הזאת כמעט ולא מוזכרת, בטח ובטח בסרטוני התעמולה המשודרים מסביב לשעון. במידה והיא כן מוזכרת - שמה עולה לא אחת כ"כיפת קרטון", וזרוע התעמולה של הארגון מציג רק צילומי ארכיון של רקטות או טילים שכלל אינם קשורים למערכת.