מגה ביטלה את הטבת ההחזר הכספי למועדון You

לקוח שהצטרף בגלל ההטבה גילה שהיא הופסקה ■ מגה: "החלפנו את ההטבות"

ריבוי מועדוני הלקוחות המזמינים בזרועות פתוחות את הצרכנים להימנות על עמיתיהם, מחייב יצירתיות בהטבות שבעבורן יתפתה הצרכן להצטרף. על אחת כמה וכמה כאשר מדובר במועדון לקוחות המשולב עם כרטיס אשראי שמחייב, בשלב כזה או אחר, תשלום חודשי כלשהו (עבור אחזקת כרטיס אשראי חוץ בנקאי). ככל שההטבות כוללות מימוש כספי ישיר בדמות הנחה או צבירה לשם רכישה עתידית, הפיתוי להצטרף גדול יותר.

כרטיסי מועדון כאלה נפוצים ברשתות המזון, האופנה והפארם. אלא שכאשר הרשת מחליטה להפסיק את ההטבה, הכדאיות של חברות המועדון עשויה להתערער, ובעיקר לנוכח העובדה שלרוב עובדה זו מתגלה בשלב מאוחר יותר, אם בכלל.

כך קרה ל-א', שהצטרף בספטמבר 2011 למועדון You של רשת מגה והחברות-הבנות ברבוע הכחול.

לדבריו, המניע העיקרי להצטרף למועדון, לא במסגרת החינמית, אלא במסגרת כרטיס האשראי המשולב של דיינרס בעלות של 48 שקל לשנה (מהשנה השנייה), הייתה הטבה שהבטיח לו במעמד ההצטרפות נציג המכירות הנלהב. ההטבה כללה החזר כספי בשיעור מסוים מגובה הקניות שיקבל חבר המועדון בצ'ק מדי רבעון למימוש בסניפי מגה.

משהבחין שהוא אינו מקבל את ההטבה, צלצל למוקד שירות הלקוחות, שם הסבירה הנציגה כי "אין מה לעשות, אבל ההטבה הופסקה".

אכן, לפי החוק מותר להנהלת המועדון להפסיק או לשנות הטבות שהיא עצמה יזמה כאוות נפשה. ובכל זאת, מבחינת הלקוחות, הודעה על השינוי באותיות הקטנות של החיוב החודשי או באתר של החברה, גם אם היא חוקית, עדיין מרגיזה.

"דרשתי החזר כספי של ההמחאות שהיו אמורות להישלח אליי, וכמובן שנעניתי בשלילה", אומר א' ל"גלובס". "לא ייתכן שחברה תפתה צרכנים להתחבר למועדון שלה על סמך הטבות מסוימות ואז תחליט לבטלן".

תגובת מגה: "במסגרת מהלך שבא לחזק את כרטיס מועדון אשראי You, הוחלט להשיק בינואר 2012 הטבות חדשות, שיעניקו ערך משמעותי יותר מאחר שהן ניתנות למימוש מיידי, כבר במעמד הקנייה. הנהלת המועדון הודיעה ללקוחות על הטבות חדשות, שיחליפו את תכנית הצבירה הרבעונית.

,הלקוח הצטרף למועדון אשראי You ב-7/9/2011. לאור העובדה שההטבה החדשה נכנסה לתוקף ב-1.1.12, קיבל הלקוח מאתנו צ'ק רבעוני בגין דמי צבירה ברבעון אחרון של שנת 2011 - בגובה של כ-73 שקל, אותו הוא מימש במסגרת סניף מגה בול".