קשרי תעופה: "עמוד ענן" גורם לירידה בביקושים ולביטולים

החברה מקבוצת מועדון 365 שבשליטת רמי שביט רשמה ברבעון השלישי של 2012 ירידה של 20% בהכנסות, אך נותרה עם רווח נקי של 1.8 מיליון דולר

תחום התיירות מושפע דרמטית מהמצב הכלכלי, אך לחברות ישראליות יש צרה נוספת: אינספור אירועים ביטחוניים בלתי צפויים שיכולים לטלטל חברות.

קשרי תעופה, מקבוצת מועדון 365 שבשליטת רמי שביט, פרסמה היום (ד') את התוצאות לרבעון השלישי של השנה, שבו נרשמה ירידה של 20% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה אשתקד, שהסתכמו ב-53 מיליון דולר, וירידה של 22% בהכנסות ינואר-ספטמבר ל-93 מיליון דולר.

בהתייחס לאירועים האחרונים מדווחת החברה כי "מבצע 'עמוד ענן' גורם לירידה בביקושים ולביטולי הזמנות".

צרות אלה מצטרפות לפיגוע בבורגס שבבולגריה, שאירע ביולי השנה והשפיע על רמת הביקושים למדינה ולביטולי הזמנות.

מדינת יעד נוספת שהביקושים אליה ירדו היא טורקיה, שמאז משט המחאה לעזה במאי 2010 נרשם צמצום בפעילות החברה, והיא מנהלת מאבק להשבת מקדמות לבתי-מלון בטורקיה בסך 1.5 מיליון דולר.

קשרי תעופה היא חברה סיטונאית העוסקת בארגון טיסות שכר יוצאות ונכנסות לישראל, בשיווק תיור ונופש ובמתן שירותי תיירות נלווים לתיירים. המנכ"ל יורם מוטעי והיו"ר רמי שביט פעלו כנראה נכון בהתאמת התחייבויות החברה למושבים בטיסות, וכך הצליחו לשפר את רווחיות החברה למרות הירידה בהכנסות.

הרווח הגולמי זינק ב-40% ל-5.6 מיליון דולר, והרווח התפעולי הסתכם ב-2.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 329 אלף דולר. בשורה התחתונה נרשם ברבעון רווח נקי של 1.8 מיליון דולר, לעומת הפסד של 884 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד, ובחודשים ינואר-ספטמבר נרשם רווח נקי של 106 אלף דולר, לעומת הפסד של 3.5 מיליון דולר.

המספרים של קשרי תעופה
 המספרים של קשרי תעופה