סיאלו קיבלה ממחזיקי האג"ח התראה לפני נקיטת הליכים

חברת רפואת השיניים האשקלונית סיאלו טכנולוגיה אמורה להחזיר אג"ח בהיקף של 18 מיליון שקל באוגוסט 2013, כלומר יותר מפי 4 משוויה הכולל

חברת רפואת השיניים האשקלונית סיאלו טכנולוגיה , הנסחרת ברשימת השימור לפי שווי של 4 מיליון שקל, קיבלה מנאמן האג"ח שלה 'הרמטיק נאמנות', הודעה אחרונה לפני נקיטת הליכים משפטיים.

מן החברה נמסר כי: במכתב הועלו טענות הנוגעות להתנהלותם כנושאי משרה, לרבות בקשר עם חובות האמונים והזהירות שלהם כלפי מחזיקי אגרות החוב להמרה (סדרה א')... החברה הייתה מצויה לטענת הנאמן על סף חדלות פירעון מזה מספר שנים".

לדברי החברה, "בבדיקה ראשונית של הטענות, ברור כבר עתה לדירקטורים, כי כל פעולותיהם נעשו בהתאם להוראות הדין וכי דין הטענות הנטענות להידחות על הסף".

סיאלו אמורה להחזיר אג"ח בהיקף של 18 מיליון שקל, כלומר יותר מפי 4 משוויה הכולל, באוגוסט 2013. בעבר כבר מסרה החברה כי החזרת האג"ח תלויה ביכולת של החברה להשלים פיתוח של שתל דנטלי ייחודי, ולמכור את הזכויות לטכנולוגיה הזו בסכום משמעותי.

כבר עם ההצהרה הזו לפני כשנה, נראה היה כי עומד בפני החברה אתגר גדול שסיכויי ההצלחה שלו לא גבוהים, אם מסתכלים על ההיסטוריה של חברות דומות מאותו הסוג.
כעט נראה כי גם בעלי האג"ח המאמינים כי הסיכוי להשיג עסקה כזו הוא קטן וכן אינם מעריכים כי ניתן יהיה להשיג השקעה משמעותית נוספת לחברה.

בקופתה של סיאלו 1.5 מיליון שקל נכון לסוף הרבעון השני של 2012. סיאלו גייסה 32 מיליון שקל באג"ח להמרה ב-2007, זאת לאחר שלא הצליחה לגייס 40 מיליון שקל במניות ואג"ח ב-2006.

מנכ"ל החברה איציק הניג אמר היום ל"גלובס": "הטענות הן היסטוריות. בעלי האג"ח אמרו שהיינו חדלי פרעון ב-2009 וברור שחברה כמונו, שהיא חברת מו"פ, לא יכולה להחזיר האג"ח כל עוד אין לנו מכירות. אנחנו עדיין מצפים לעסקת האקזיט בשתל הדנטלי שלנו. לאחר שעשינו השתלות בחזירים, באנו אל החברות הגדולות והן אמרו שזה לא מספיק. בינתיים עשינו כמה עשרות השתלות בבני אדם, בהצלחה רבה. אנחנו מגבשים את המידע הקליני שלנו".

לדברי הניג: "אמנם בשוק יש 300-400 פטנטים של שתלים שלא נרכשים, אבל המפתח הוא בהוכחת ההיתכנות".

הניג חותר להסדר עם בעלי האג"ח ולדבריו מתגבש הסכם השקעה בחברה התלוי בהסדר כזה. אולם, כרגע נראה שיהיה קשה להציל את החברה, שאינה מאוד אטרקטיבית אף כשלד, בגלל שהיא נסחרת ברשימת השימור ונושאת חוב. לחברה פעילות עסקית קיימת של מכירת מכשירים הקשורים לאנדוסקופיה בבלוטות הרוק, אולם מכירותיה יורדות בהתמדה והכנסותיה עמדו על רק 46 אלף שקל ברבעון האחרון.