ארה"ב: ירידה מעל לצפי בסנטמנט הצרכנים של אוני' מישיגן

בשבוע שחלף עמד מספר בקשות האבטלה החדשות על 410 אלף לעומת צפי ל-423 אלף תביעות ■ בהמשך היום התפרסם סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ומדד האינדקטורים המובילים

בשל חג ההודיה שחל מחר בארצות הברית הוקדם להיום פרסום נתוני המאקרו שהיו אמורים להתפרסם מחר כולל גם נתוני התביעות החדשות לדמי אבטלה שבדרך כלל מתפרסם מדי יום חמישי. בנוסף לנתון התביעות, התפרסמו היום גם מדד סנטמנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ומדד האינדקטורים המובילים.

הנתון הראשון שהתפרסם הינו כאמור מספר התביעות החדשות לדמי אבטלה לשבוע שהסתיים ב-17.11. המספר ירד ב-41 אלף ל-410 אלף תביעות חדשות לעומת הזינוק ל-451 אלף תביעות שנרשם בשבוע שקדם לו, כשהצפי של האנליסטים היה לירידה מתונה יותר לרמה של 423 אלף תביעות חדשות. בארה"ב מעריכים שהסיבה לזינוק שחל בשבוע שעבר נובע מההרס של הסופה "סנדי" שפגעה בארצות הברית לפני כשלושה שבועות.

בהמשך היום התפרסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר שרשם ירידה לרמה של 82.7 נקודות לעומת 84.9 נקודות בחודש אוקטובר, כשהצפי היה לירידה מתונה יותר לרמה של 84.5 נקודות. בנוסף התפרסם מדד האינדיקטורים הכלכליים המובילים לחודש אוקטובר והוא רשם עלייה של 0.2% בהתאם לצפי, וזאת לאחר עלייה של 0.5% בחודש שקדם לו.