37 יום לסיום זיכיון ערוץ 10: מי תוקע את ההסדר?

בתוך כך, קשת, רשת וערוץ 10 ביקשו פגישת חירום עם השר כחלון, לאור ההפסדים שהם סופגים עקב סיקור מבצע "עמוד ענן" ובריחת המפרסמים מהמסך

במשרד ראש הממשלה טוענים כי הרשות השנייה מעכבת פתרון סוגיית ערוץ 10. זאת לאחר שאנשיה מתנהלים בימים אלה מול זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, על מנת לגבש סופית את ההסדר, למרות שוועדת לוקר של משרד ראש הממשלה והאוצר סיימה את עבודתה.

במשרד ראש הממשלה אמרו היום (ד') ל"גלובס" כי "חלק מההסדר עם ערוץ 10 נוגע להשלכות רוחביות הנוגעות לזכייניות רשת וקשת, ולא ניתן לקדמו ללא התייחסות לסוגיה זו. הרשות השנייה, שהיא הגורם המקצועי לעניין מתן התייחסות להשלכות הרוחביות, הכפופה למשרד התקשורת, אמורה להציע הצעות בתחום. הצעה כאמור טרם הגיעה".

ברשות השנייה אומרים כי "כפי שנמסר לרשות מהוועדה העוסקת בגיבוש ההסדר עם ערוץ 10, פרטי ההסדר טרם הושלמו וטרם סוכמו. הרשות השנייה נמצאת כל העת בדיונים עם הגורמים הרלוונטיים והבהירה את עמדותיה בנושאים אלה, כדי לסייע ככל שניתן בגיבוש פרטיו הסופיים".

עתיד ערוץ 10 ושוק הטלוויזיה המסחרית כולו, אשר מעוכב ברשות השנייה, אמור להיות מוכרע במשרד התקשורת. זאת לאור העובדה שעם סיום עבודתה של ועדת לוקר הועברו ההמלצות כולן לידי משרד התקשורת לטובת ניסוח תזכיר לשינוי חקיקה.

למרות שהחומר הועבר כבר לפני כ-3 ימים, בטלוויזיה המסחרית מרגישים כי במשרד לא נעשים צעדים משמעותיים לניסוח החוק.

לדברי יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב, "על משרד התקשורת לצאת באופן מיידי לחקיקה לתיקוני תקנות בכל הנושאים הרלוונטיים, משום שהשעון מתקתק, ולערוץ 10יש זיכיון רק לעוד 37 ימים בלבד. האסימון לא ירד, והפקידים לא הפנימו שאין ימים ואין זמן, ואני חושש שנגיע שבוע לפני תום הזיכיון, ומישהו יבין שהם טעו, ותקום ועדת חקירה שתחקור איך הושמדה תעשייה במדינת ישראל בכלל חוסר איכפתיות ורשלנות".

בלשניקוב אמר כי הוא מצפה ממשרד התקשורת, "שהוא האבא והאמא שלנו", לדבריו, שיתייצב לצד ערוץ 10. "במיוחד אני מצפה מהשר משה כחלון, שהיה איתנו לאורך כל הדרך, שיוביל את סיום המאבק הצודק שלנו וירשום לעצמו ניצחון לא רק בתחום הסלולר, אלא גם בתחום הצלת תעשיית הטלוויזיה המסחרית בישראל".

ממשרד התקשורת נמסר כי "עד רגע זה, ועדת לוקר לא העבירה למשרד התקשורת את המתווה לפתרון בעיית ערוץ 10 וזכייני ערוץ 2 קשת ורשת; מיד עם קבלת המתווה, משרד התקשורת ינסח ויגיש הצעת חוק בהתאם למתווה".

פגישת חירום עם כחלון

בתוך כך, ראשי הטלוויזיה המסחרית צפויים להיפגש עם שר התקשורת משה כחלון, לאור ההפסדים הכבדים הצפויים בעקבות מבצע "עמוד ענן".

על-פי ההערכה, הפסדי קשת, רשת וערוץ 10 יגיעו למיליוני שקלים, ככל שתימשך הלחימה, גם בשל הוצאות הסיקור הכבדות וגם לאור בריחת המפרסמים המסיבית. הזכייניות צפויות להפסיד כסף נוסף לאחר שיהיה עליהן להעניק ללא תמורה זמן פרסום לטובת תעמולת המפלגות השונות, בשל הבחירות שצפויות להתקיים בראשית השנה הבאה.

לאור הדברים ביקשו יו"ר דירקטוריון ערוץ 10, אבי בלשניקוב; מנכ"ל קשת, אבי ניר; ומנכ"ל רשת, אבי צבי; פגישה עם השר כחלון כבר בימים הקרובים.