"עמוד ענן": שקט מתוח בדרום הארץ לאחר הפסקת האש

בסך הכל, התפוצצו ביומה האחרון של הפעולה בעזה 120 רקטות בדרום ■ ראשי רשויות ותושבים בדרום הביעו מורת רוח מהאופן שבו הסתיימה המערכה ברצועה - חלקם אף הפגין נגד הפסקת האש ■ היום אין לימודים ביישובי הדרום

"עמוד ענן" - היום שאחרי: לאחר 8 ימי לחימה, לילה שקט אך מתוח עבר על תושבי הדרום. לאחר שאמש (ד') נמשך ירי הרקטות לעבר האזור למרות הכרזתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על כניסת ההסכם על הפסקת האש לתוקף, לא דווח על שיגורים נוספים.

מאז הוכרזה כניסת הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס לתוקף בשעה 21:00 אתמול, נורו לא פחות מ-13 רקטות לעבר יישובי עוטף עזה. רקטה פגעה בבית בבאר-שבע, אך לא היו נפגעים. כתוצאה בנתיבות נפצע אדם מרסיסי רקטה ונזק רב נגרם למבנה שבו פגעה. עם זאת, במשך הלילה לא שוגרו רקטות נוספות לעבר שטח ישראל. בסך-הכול התפוצצו ביומה האחרון של הפעולה בעזה 120 רקטות ביישובי הדרום.

על אף ההכרזה על ההסכם, הודיעו ראשי הרשויות בדרום כי גם היום (ה') לא יתקיימו הלימודים במתכונת סדירה ביישובים הרחוקים עד 40 ק"מ מהרצועה. ברשויות הודיעו כי הם מעדיפים שלא לקחת את הסיכון.

זמן קצר אחרי ההכרזה על הפסקת האש, הביעו ראשי רשויות ותושבים בדרום מורת-רוח מהאופן שבו הסתיימה המערכה ברצועה, בטענה כי הפסקת האש שבירה ולא תשיג את השקט המיוחל לאורך זמן. חלקם אף הפגין אתמול נגד הפסקת האש.