העליות בבורסה נחלשו בסיום; פרטנר וכיל עלו בכ-2%

בדיוק לפני שבוע הגיע המעו"ף לשפל של 1,167 נקודות, יום לאחר חיסולו של אחמד ג'עברי - היום סגר המעו"ף על 1,211 נק' ■ אין מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-865 מיליון שקל

הבורסה בת"א סגרה היום (ה') בעליות שערים על רקע עליות השערים בבורסות אסיה ואירופה והעליות הקלות שחתמו את המסחר בוול סטריט אמש. הפסקת האש בין ישראל לחמאס שנכנסה אתמול לתוקף השפיעה גם כן לחיוב. עם זאת, בשעה האחרונה של המסחר ניכרה החלשות במגמה החיובית. היום בוול סטריט לא יתקיים מסחר לרגל חג ההודיה. מחזור המסחר הסתכם בכ-865 מיליון שקל.

מבצע "עמוד ענן" הגיע לסיומו ללא טלטלה בבורסה. מדד המעו"ף שהה ברמה של כ-1,207 נקודות ערב תחילת המבצע; לאחר חיסולו של אחמד ג'עברי הוא ירד ב-3.3% בלבד עד ליום ה' שלמחרת תחילת המבצע. לאחר סגירת המסחר בבורסה לפני שבוע נורו רקטות לעבר גוש דן - לראשונה מאז מלחמת המפרץ - אך בפתיחת המסחר ביום א' הבורסה לא התרגשה.

2 ימי עליות רצופים העלו את המעו"ף מעל לרמתו מלפני תחילת מבצע "עמוד ענן", ואילו העליות היום מביאות אותו לסיכום המבצע בעלייה של כ-0.4%. יתרה מזאת - מי שהלך נגד הזרם וקנה את המעו"ף ביום ה' לפני שבוע, כשהמבצע הצבאי היה בחיתוליו, הרוויח כ-3.8% תוך שבוע.

בורסות אסיה נסחרו היום בעליות שערים וברמות שיא של שבועיים, בהמשך לסיום החיובי בוול סטריט ולאור שיא של 13 חודשים במדד מנהלי הרכש בסין. הפעילות היצרנית במדינה רשמה התרחבות לראשונה מזה שנה, מה שמאותת על התאוששות הכלכלה.

מדדי וול סטריט סיימו אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.4% על רקע נתוני מאקרו חיוביים ולפני חג ההודיה בארה"ב (היום לא יתקיים מסחר בניו-יורק וביום שישי יהיה מסחר מקוצר). ברקע ממשיך לאיים הצוק הפיסקלי בארה"ב, כאשר הדיונים בנושא בקונגרס האמריקני צפויים להימשך.

עונת הדוחות נמשכת

מבין המניות הבולטות היום בשוק, אפי פיתוח, החברה הבת של אפריקה ישראל , מוכרת לבנק VTB חלק ממתחם של כ-2,700 מקומות חניה מקניון "אפי-מול סיטי" תמורת כ-57 מיליון דולר. אפי פיתוח צפויה לקבל לידיה תזרים מזומנים חופשי בסך 54.5 מיליון דולר.

מניות כיל , פרטנר , דור אלון , כור , רמי לוי , וכלל ביטוח המשיכו להגיב לדוחות הכספיים שפירסמו אתמול לרבעון השלישי.

יחידות ההשתתפות של אבנר יהש ,דלק קידוחים ורציו המשיכו להגיב לדיווחים כי חברות נורבגיות בתחום הנפט והגז בוחנות כניסה לפעילות בשוק הישראלי. מדובר בחברת Subsea7 הנחשבת לאחת החברות הגדולות בעולם בתחום העבודות התת-ימיות, וכן SEADRILL, המחזיקה באחד הציים הגדולים בעולם של ספינות קידוח ימי.