המסחר באירופה ננעל בעליות על רקע נתוני מאקרו טובים

התאוששות חלקית נרשמה ברוב מדדי מנהלי הרכש באירופה ■ ספרד השלימה הנפקת אג"ח בהיקף של 3.9 מיליארד אירו ■ הבורסות באירופה התעודדו גם מנתון טוב בסין

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') במגמה חיובית וזאת לאחר נתונים טובים שפורסמו היום בגוש האירו והנפקה מוצלחת של ספרד. הבורסות בארה"ב סגורות היום לרגל חג ההודיה, ומחר יתקיים מסחר בוול סטריט עד השעה 20:00 שעון ישראל.

באירופה פורסמו היום מדדי מנהלי הרכש של גרמניה, צרפת וגוש האירו לחודש נובמבר והם הציגו תמונה חיובית במידה מה. מדד הרכש המשוקלל של גוש האירו רשם עלייה קלה לרמה של 45.8 נקודות מרמה קודמת של 45.7 נקודות כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי. גם מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בגרמניה רשם התאוששות קלה לרמה של 46.8 נקודות מרמה קודמת של 46 נקודום, כשגם בנתון הזה הצפי היה שהוא יישאר ללא שינוי.

בצרפת, נרשמה התאוששות במדדים של מגזר הייצור וגם במגזר השירותים כשהמדד בתחום הייצור עלה לרמה של 44.7 נקודות מרמה קודמת של 43.7, כשהצפי היה לעלייה לרמה של 44 נקודות. המדד בתחום השירותים עלה לרמה של 46.1 נקודות מרמה קודמת של 44.6 נקודות כשהצפי היה לעלייה לרמה של 45 נקודות.

נציין שהמדד בתחום השירותים בגוש האירו ובגרמניה ירד החודש. בגרמניה המדד ירד לרמה של 48 נקודות מרמה קודמת של 48.4 נקודות כשהצפי היה לירידה קלה יותר לרמה של 48.3 נקודות. המדד בגוש האירו ירד ל-45.7 נקודות מרמה של 46 נקודות, כשהצפי היה שהמדד יישאר ללא שינוי. נזכיר שכל קריאה מתחת ל-50 נקודות משמעותה התכווצות בהיקף הפעילות.

נעבור לספרד שם השלימה הממשלה הספרדית הנפקת אג"ח מוצלחת במסגרתה הצליחה לגייס 3.9 מיליארד אירו עם ביקושים ערים במיוחד - הרבה מעל ליעד הגיוס של הממשלה שעמד על 2.5 - 3.5 מיליארד אירו. הממשלה מתכוונת להשתמש בכסף שגייסה על מנת לכסות את הצרכים הפיננסים שלה לשנת 2013. הריבית הממוצעת ששולמה בהנפקת האג"ח ל-3, 5 ו-9 שנים הייתה נמוכה יותר מהריבית הממוצעת ששולמה בהנפקה קודמת.

עליות באסיה

בורסות אסיה ננעלו הבוקר בעליות שערים, למעט הבורסה בשנגחאי, וזאת לאור נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו הבוקר בסין.

סקר מנהלי הרכש הסיני שפורסם ע"י HSBC הצביע על עלייה ל-50.4 נקודות בנובמבר - והצביע על התרחבות בפעילות הייצור לראשונה מזה 13 חודשים. כל קריאה מעל 50 נק' במדד מעידה על התרחבות. באוקטובר המדד עמד על 49.5 נק'.

בורסת יפן בלטה בעליות הבוקר, אך הבורסה בסין התממשה למרות נתוני המאקרו החיוביים. ביפן היחלשות הין מיטיבה על היצואנים הגדולים ומספקת סנטימנט חיובי בשווקים.

"מגמת השיפור בייצור בסין החלה כבר בחודש אוגוסט והמשיכה מעלה עד נובמבר", אמר אנדרו סאליבן מפייפר ג'פריס. "זה מדציק את פעילות הממשלה וההקלות לשווקים". הכלכלן הראשי לאזור סין ב-HSBC הונגבין קו (Hongbin Qu) אמר כי נתוני הייצור מעידים כי ההתאוששות הכלכלית בסין ממשיכה, אבל עדיין מדובר בתחילת הדרך - הכלכלה הגלובלית עדיין שבירה".

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.4% על רקע נתוני מאקרו חיוביים ולפני חג ההודיה בארה"ב (היום לא יתקיים מסחר בניו-יורק וביום שישי יהיה מסחר מקוצר). בשעה זו החוזים העתידיים בארה"ב ובאירופה מאותתים על פתיחת מסחר חיובית.

בנין המניות שעלו בבורסות סין נציין את China Resources Land , ואת Hengan International Group . בסיאול מניית Hyundai , וקיה, עלו.

בשנגחאי מניות הנדל"ן ויצרניות הרכב עלו, אבל מניות התשתיות והפיננסים נחלשו.