3M תשקיע בווקלזום של מעיין לפי שווי של יותר מ-25 מ' ש'

משקף שווי של פי 5.4 משווי החברה בדוחות מעין ונצ'רס ■ ווקלזום נוסדה בשנת 2009 במטרה לאפשר שימוש בדיבור למטרות תקשורת והפעלה קולית בכל סביבה טבעית

חברת מעין ונצ'רס הודיעה כי ענקית הטכנולוגיה האמריקאית 3M תשקיע בווקלזום, חברת הפורטפוליו (מוחזקת בכ-32.8%) לפי שווי של למעלה מ-25 מיליון שקל לווקלזום המשקף שווי של פי 5.4 משווי החברה בדוחות לרבעון השני של מעין ונצ'רס.

ווקלזום נוסדה בשנת 2009 במטרה לאפשר שימוש בדיבור למטרות תקשורת והפעלה קולית בכל סביבה טבעית, ע"י פיתוח מיקרופון אלקטרואופטי אשר משפר מהותית את הבנת הדובר בכל סביבה רועשת. השימוש בטכנולוגיה של ווקלזום מאפשר לדיבור אנושי להפוך ולהיות הממשק המיטבי באפליקציות רבות ובתחומים רבים, כגון רכב ותקשוב, המהוות שווקים פוטנציאליים גדולים לווקולזום.

מירב הר-נוי, מנהלת חממת איריס ונצ'רס במעין ונצ'רס: "אנו שמחים על חתימת הסכם אסטרטגי עם ענקית הטכנולוגיה האמריקנית 3M. כל העת אנו פועלים לקידום חברות הטכנולוגיה בפורטפוליו של מעין במטרה לקצר באופן משמעותי את זמן ההגעה של המוצרים והשירותים שלהן לשווקים הבינלאומיים. כניסה של חברת 3M להשקעה בווקלזום מהווה הצהרת כוונות ברורה ואמון בחברה, בטכנולוגיה ובהנהלה. אנו ממשיכים לפעול להכנסת שותפים וגורמים בינלאומיים לחברות הפורטפוליו במטרה להאיץ את יצירת הערך לבעלי המניות שלנו".

טל בקיש, מנכ"ל ווקלזום: "הטכנולוגיה שלנו עונה על צורך קיים לניטרול רעשי רקע ואנו מאמינים שהיא בעלת פוטנציאל ענק ליישום בתחום הטלפונים הקווים והסלולריים ובאפליקציות הפעלה באמצעות זיהוי ודיבור אנושי והפעלה קולית. אנו מזהים כי תחום זה, לרבות אפליקציות כמו "סירי" באייפון ו"אייריס" במערכת ההפעלה אנדרואיד, צומח בקצבים גבוהים. השימוש בטכנולוגיה הייחודית הוכח כבעל יכולת זיהוי דיבור מצויינות גם בסביבה רועשת ואנו נרגשים לשתף פעולה אם 3M שהיא אחת מחברות הטכנולוגיה החדשניות והמובילות בעולם".