איירבוס זכתה בהזמנה לאספקת 60 מטוסים מדגם A320 לסין

יצרנית המטוסים זכתה בעסקה לאחר שנפתרה מחלוקת בין הממשלה הסינית לאיחוד האירופי ■ חברת התעופה הסינית תקבל את המטוסים מדגם A320 החל משנת 2014

יצרנית המטוסים האירופאית איירבוס זכתה במכרז לאספקת 60 מטוסים מדגם A320 עבור חברת התעופה הרשמית של סין וזאת שבועיים לאחר שהאיחוד האירופי חזר בו ממחלוקת שהייתה בינו לבין הממשלה בסין בנוגע להטלת מסים על פליטת פחמן דו-חמצני. כך מדווחת הבוקר רשת "בלומברג".

על פי הודעה שפרסמה חברת התעופה הסינית China Eastern Airlines, החברה תקבל את המטוסים בהנחה משמעותית ממחיר השוק שלהם שעומד על 5.4 מיליאר דולר. באותה הודעה נכתב כי חברת איירבוס הסכימה גם לקחת בחזרה 18 מטוסים שהיו ברשות חברת התעופה הסינית.

המחלוקת בין סין לאיחוד האירופי באה על רקע כוונת האיחוד להטיל מסים על פליטת פחמן דו-חמצני על טיסות שיוצאות ונכנסות לתחום האיחוד האירופי. לפני כשבועיים הודיע האיחוד האירופי על ביטול התוכנית וזאת לאחר שמדינות כמו סין, הודו ורוסיה איימו לנקוט בצעדים נגד התוכנית של האיחוד האירופי. חברת European Aeronautic, Defence & Space Co, שהינה חברת האם של איירבוס, הודיעה שבמידה והתוכנית של האיחוד האירופי תצא אל הפועל, סין עלולה לוותר על העסקה.

"אני מעריכה שיש כאן מסר", אומרת סנדי מוריס, אנליסטית בחברת Jefferies. "בתקופה האחרונה היקף ההזמנות של סין למטוסים מדגם A320 היה דל יחסית, ונראה כי איירבוס שמרו בשבילה על מספר משבצות בפס הייצור עד שיהיה פתרון לבעיה. זה מה שנקרא לשמור על הלקוח שלך".

חברת התעופה הסינית צפוייה לקבל את המטוסים החדשים החל משנת 2014 ועד שנת 2017 ועל פי הודעה של חברת התעופה עצמה, השימוש העיקרי שלהם יהיה בטיסות פנים.