הבנקים באירופה דורשים לדחות את יישום חוקי באזל 3

הבנקים באירופה מבקשים כי בשל דחייה דומה שהחליטו עליה בארצות הברית, יישום החוקים החדשים יעמיד אותם בעמדת נחיתות אל מול הבנקים האמריקאים

בנקים ברחבי אירופה פנו לאחרונה לנציבות האיחוד האירופי בבקשה לדחות את יישום סדרת החוקים החדשה שנועדה להציב קווים נוקשים יותר לדרישות ההון מהבנקים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", הבנקים פנו לנציבות על מנת לדחות את החוקים החדשים בשנה לשנת 2014, וזאת לאחר שארצות הברית הודיעה על דחייה דומה לבנקים בתחומה.

על פי הדיווח ב"רויטרס" התאחדות הבנקים האירופאים שלחה ב-21 בנובמבר בקשה רשמית לנציב האיחוד האירופי האחראי על השוק המקומי מייקל בארנייר, לדחות את מועד יישום החוקים החדשים בטענה שיישום החוקים החדשים לפני היישום שלהם בארצות הברית יעמיד את הבנקים האירואפים בעמדת נחיתות לעומת מקבילהם האמריקאים.

"כיום אנחנו מודאגים מאוד מההשלכות האפשריות של ההצהרות האחרונות שעלו מכיוון הרשויות בארצות הברית על התחרותיות בשווקים הבינלאומיים עבור הבנקים האירופאים", נכתב במכתב ששלחה ההתאחדות. במכתב מציינים הבנקים שחוץ מהדרישות החדשות, בקרוב עומד לקום מנגנון הפיקוח על הבנקים באירופה "בזמן שעל הבנקים בארצות הברית לא יוטלו הגבלות דומות במקביל או בעתיד הנראה לעין".

סדרת החוקים החדשה, המכונה באזל 3, הינה תולדה של המשבר הכלכלי שפקד את העולם בין השנים 2007 - 2009 ויחייבו את הבנקים להגדיל פי 3 את היקף ההון הבסיסי שיש להם על מנת להימנע מחילוץ עתידי.