היקף הנזקים של "סנדי" בניו-ג'רזי עומד על כ-30 מיליארד ד'

המושל של המדינה פרסם היום נתונים רשמיים בנוגע להיקף הנזקים שגרמה הסופה "סנדי" ■ על פי ההודעה של המושל ייתכן והמספר הזה יגדל בשבועות הקרובים

מנתונים שפורסמו היום עולה כי מדינת ניו-ג'רזי ספגה הפסדים בהיקף של 29.4 מיליארד דולר כתוצאה מהסופה "סנדי" שהיכתה בחוף המזרחי של ארצות הברית בתחילת החודש הנוכחי. הנתונים מבוססים על הערכה מפי מושל המדינה כריס כריסטי.

על פי ההודעה שפרסם מושל המדינה עולה כי המספר כולל הנזקים לבתים ולבתי עסק כמו גם נזקים למערכת התחבורה הציבורית במדינה. כריסטי הוסיף שהמספרים הללו מבוססים על סכום הכספים שכבר הועבר למדינה על ידי הממשל הפידראלי ועל כן יכול להיות שהמספר ימשיך לעלות בשבועות הקרובים.

"המספר הראשוני הזה מבוסס על המידע הטוב ביותר שקיים היום, תצפיות בשטח ומיפוי גיאוגרפי ונתמך על ידי יועצים בקבינט שלי ועל הייעוץ של חברה חיצונית", אמר כריסטי בהודעה שפרסם. כריסטי, בן 50, הינו אחד מהבכירים במפלגה הרפובליקנית שהכעיס חלק ניכר מהמפלגה שלו כשמספר ימים לפני הבחירות שיבח בפומבי את תפקודו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה בטיפול במשמבר.

נזכיר שהסופה "סנדי" פגעה בחוף המזרחי של ארצות הברית והביאה למותם של 37 בני-אדם וגרמה להפסקות חשמל בחלקים נרחבים במדינות שנפגעו. כתוצאה מהסופה המסחר בוול סטריט הוספק במשך יומיים מה שהפך את ההשבתה הזאת לארוכה ביותר במסחר בוול סטריט בשנים האחרונות כתוצאה מפגעי מזג אוויר.