שיכון ובינוי: רווח של 71 מ' ש' ברבעון, מחלקת 80 מ' ש'

שיכון ובינוי נדל"ן מכרה ב-9 החודשים הראשונים של השנה 543 דירות חדשות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ המחיר הממוצע לדירה עמד על כ-1.5 מיליון שקל

חברת שיכון ובינוי מקבוצת אריסון דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2012 וכן לשלושת הרבעונים הראשונים של השנה. הכנסות הקבוצה צמחו ב-20% במהלך החודשים ינואר-ספטמבר, והסתכמו ב-4.7 מיליארד שקל. העלייה נבעה בעיקר מחיזוק הפעילות בעולם - בחו"ל התרחבה פעילות הקבוצה למדינות חדשות כדוגמת טנזניה.

במקביל, השיפור נבע גם מפעילות הנדל"ן למגורים בישראל, במסגרתה מסרה החברה ללקוחותיה מספר גדול יותר של דירות. בסיכום תוצאות הרבעון גדלו הכנסות הקבוצה ב-9% לסכום של 1.4 מיליארד שקל. על-פי התקינה החשבונאית הבינלאומית (IFRS), ההכרה בהכנסה ממכירת דירה, מתבצעת בעת מסירת הדירה ללקוח ולא בעת חתימת החוזה למכירתה.

למעשה, החברה מכירה בהכנסה מדירה שנמכרה כשנתיים לאחר שנמכרה בפועל כאשר בוחנים את מכירת הדירות בפועל - עולה כי שיכון ובינוי נדל"ן מכרה ב-9 החודשים הראשונים של השנה 543 דירות חדשות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בינואר-ספטמבר השנה, וכך גם בתקופה המקבילה, עמד המחיר הממוצע לדירה על כ-1.5 מיליון שקל.

הרווח התפעולי של הקבוצה גדל בינואר-ספטמבר ב-1.2% ועמד על 651 מיליון שקל. ברבעון השלישי עמד הרווח התפעולי של הקבוצה על 143 מיליון שקל, עלייה של 4.5%. הגורם העיקרי לשיפור ברווח התפעולי בתשעה חודשים וברבעון, הוא פעילות הנדל"ן בישראל.

בשורה התחתונה דיווחה הקבוצה על רווח נקי של 367 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2012. בנטרול רווח חד פעמי משערוך אחזקות בגרמניה שנרשם בתקופה המקבילה אשתקד, מדובר בעליה של 25% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי הציגה הקבוצה רווח נקי של 71 מיליון שקל לעומת רווח של 82 מיליון שקל ברבעון המקביל. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בסך של 80 מיליון שקל.

יו"ר שיכון ובינוי , משה לחמני: "גם בתקופות לא קלות בשווקים, שיכון ובינוי מוכיחה שהיא אחת הספינות היציבות במשק הישראלי. הפעילות המגוונת שלנו, המומחיות והניסיון של אנשינו שנצברו במשך עשרות שנים הם הנכסים הגדולים ביותר שלנו. אנחנו נמשיך להשקיע ולפתח את הנכסים האלה לטובת המשקיעים שלנו, העובדים והלקוחות".