עכשיו עני

"למה עוני" בערוץ 1 - סדרה שהיא יותר קולנועית מטלוויזיונית

"למה עוני", א', 21:00 ערוץ 1

הנה לכם סדרה שהיא יותר קולנועית מאשר טלוויזיונית באופייה, עם שמונה פרקים ארוכים, שכל-אחד מהם מבויים בידי בימאי אחר ומביא סיפור שונה, שמשתלב במארג סיפורים על תופעת העוני בעולם. הסרטים ישודרו בכל יום א' בערוץ הראשון, מיד אחרי מהדורת "מבט".

הסרט שישודר הערב, צולם קרוב מאוד לכאן, בקרב הבדווים של ירדן. ראפעה היא אשה בדווית חסרת השכלה, שנשלחת ללמוד הנדסת חשמל באוניברסיטת "ברפוט" שבהודו - מקום מיוחד שמעניק הכשרה מקצועית לאנשים שרובם חסרי השכלה בסיסית. הלימודים קשים, במיוחד כשהסטודנטית אינה דוברת אנגלית כלל. היא לומדת את תחום האנרגיה הסולארית, במטרה לנצל את המשאב היחיד שיש לבני עמה בשפע: שמש יוקדת. מהר מאוד מתברר שההצלחה האקדמית והמקצועית מעוררת שדים עמוקים בחברה הבדווית, שקל לה יותר להתמודד עם בעיה מוכרת כמו העוני, מאשר עם תופעה חדשה של אישה משכילה ומצליחה. למרות הקונפליקט, ראפעה מתמידה במסלול החדש, שיכול לחלץ את סביבתה מעוני מחפיר.

הכל אישי

פריימריז בליכוד, ערוצים 1, 2 ו-10, א', בערך מ-22:30

שלושת ערוצי הברודקאסט יעלו הערב במשדרים מיוחדים לסיכום תוצאות הפריימריז בליכוד. לא צריך להיות ליכודניק כדי לצפות בסקרנות במקום שנחשב כבר שנים לייצרי ביותר בפוליטיקה הישראלית. בסוף אמנם יעמדו כולם על הבמה וישירו את התקווה, אבל עד אז יגעשו הרוחות:

"דילים", "רשימות חיסול", פנים חדשות וצוהלות ולעומתן פנים מוכרות, שעומדות לרדת מעל במת ההיסטוריה. מעל לכל תרחף ההכרה, שכנראה צדק "הסנדק" שטען ש"הכל אישי", כלומר, עד שהאישי הופך ללאומי. אל תחמיצו.