אחרי שהודח מרשת ג': יניב מורוזובסקי דורש 100 אלף שקל

יניב מורוזבסקי, שפוטר מתפקידו כמנהל רשת ג' באמצעות פקס שנשלח ללשכתו, דורש פיצוי על דרך פיטוריו וטוען כי הם אינם חוקיים

יניב מורוזבסקי, מנהל רשת ג' המודח, דורש פיצוי על דרך פיטוריו וטוען כי הם אינם חוקיים. במכתב שהעביר לרשות השידור באמצעות עורכי הדין רם תורן וענבל אהרן ממשרד גדעון פישר ושות', הוא טוען כי פוטר ללא שימוע כנדרש בחוק, וכי שמע רק ברגע פיטוריו על אי שביעות-הרצון ממנו. לאור הדברים הוא דורש 100 אלף שקל כפיצוי.

מורוזובסקי פוטר לאחר 7 חודשים בלבד בתפקיד, באמצעות פקס שנשלח ללשכתו על-ידי מנהל קול ישראל מיקי מירו, לאחר שנבחר במכרז מסודר ונחשב להבטחה ניהולית צעירה.

"ההודעה על סיום ההעסקה התקבלה יממה לאחר שיחה מפתיעה, ביום 15 בנובמבר 2012 בשעות הבוקר, כאשר ההזמנה לאותה שיחה התקבלה אצל מרשנו ביום 14 בנובמבר 2012 בשעות הערב, שעניינה הוגדר כשמיעת עמדתו של מרשנו בנושא תקופת הניסיון שלו כמנהל מטיבת הבידור של קול ישראל", נכתב במכתב שנשלח על-ידי עורכי הדין.

בשיחה שניהל מנהל קול ישראל, מיקי מיקו, עם מורוזבסקי, נטענו, על-פי עורכי הדין, "טענות שונות ומשונות, חסרות כל בסיס, בדבר כשלים כביכול בתפקודו כמנהל. בתוך כך ציינת (כותב עו"ד פישר למירו - ל"א) כי יכולות הניהול של מרשנו חלשות כביכול ואינן מספקות לטענתך, וכי הוא לא עמד בציפיותיך כמנהל. כמו כן ציינת כי הנו חסר כריזמה כביכול, וכי הוא לא קידם כביכול את רעיונותיך במהלך כהונתו".

על-פי מורוזבסקי, "הטענות לא היו מגובות בדבר, ואף סתרו אסמכתאות אחרות בעניין, ונטענו לראשונה באותה שיחה. בתוך כך, משך חצי שנה בהן שימש מרשנו כמנהל רשת ג', לאחר שנבחר פה-אחד על-ידי ועדה, בה נטלת חלק, לא נקרא מרשנו לשיחה בה הובעה בפניו חוסר שביעות-הרצון, שלך או של כל גורם אחר בקול ישראל, ממנו כמנהל. נהפוך הוא - לאורך חצי שנה זכה מרשנו לשבחים ממך על עבודתו ועל הקרדיט הגבוה שהוא קיבל מעובדי החטיבה וממנהלי ועובדי החטיבות המקבילות".

על-פי המכתב, "נוצר קשר חיובי של אמון הדדי וחדוות יצירה בין מרשנו לבין עובדי התחנה. בשל כך, אף אתה ציינת מספר פעמים בשם מרשנו, כי לשמחתך העובדים של מרשנו משתפים עימו פעולה ומקיימים את הנחיותיו מתוך הכרה במקצועיותו וב'קבלות' שהוא מביא עימו בתחום הרדיו.

"אם לא די בכך, הרי שבהתאם לסקר TGI האחרון שנערך, מאז החל מרשנו בתפקידו ברשת ג', חלה עליה ניכרת בנתוני ההאזנה של רשת ג'. כלומר, בתקופתו כהונתו של מרשנו כמנהל, על אף שלא אפשרו לו להעלות את לוח השידורים שתכנן לאחר מלאכת מחשבת רבה, היה שיפור מוכח בעבודת הצוות של התחנה, ביצירתיות, בסאונד הכללי של התחנה. כל אלה מעידים על כך שלא הייתה סיבה נראית לעין, בוודאי לא סיבה עניינית, לאי-עמידתו בתקופת הניסיון".

במכתב צוין גם האופן פיטוריו המעליב של מורוזובסקי, באמצעות פקס. "בהליך מהיר, שאף לא נשלח ישירות למרשנו, כי אם למזכיר שלו, אשר ידע על פיטוריו יומיים לפניו, נעשה בצורה עלובה, משפילה ומעליבה. ואם לא די בכך, הרי שהאופן בו העניין פורסם בתקשורת על-ידי רשות השידור נגוע במניעים פוסלים ובחוסר הגינות. בתוך כך השימוש במילה 'הדחה', והעובדה כי צוין בכתבה כי הינו חסר כישורי ניהול מתאימים, כביכול פגעה בו ובשמו הטוב, על לא עוול בכפו".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "על טענות משפטיות נשיב במסלול המשפטי".