חח"י: עובד קודם - והסיר את מועמדותו לראשות הוועד

יונה לסרי התכוון להתמודד על ראשות הוועד מול יעקב דבידה, הנחשב מקורב להנהלה ■ אבל אז הוצע לו להיות אחראי על אתר שבו יוקם בעתיד מחסן תפעולי - והוא פרש מההתמודדות ■ התפקיד ניתן ללא מכרז ובאישור טלפוני של דבידה

השערוריות בחברת החשמל אינן פוסקות לרגע: יונה לסרי, שהתמודד מול יו"ר הוועד המקורב להנהלה, פרש ערב הבחירות לאחר שמונה לתפקיד ניהולי בכיר ללא מכרז. את המינוי אישר יו"ר הוועד בעצמו שטוען "אין שום קשר" בין הדברים.

התמודדותו של יונה לסרי בבחירות לוועד עובדי חברת החשמל בצפון הטרידה מאד את היו"ר הנוכחי של הוועד בצפון, יעקב דבידה, ואת הנהלת החברה. בהנהלה עוקבים זה זמן בחשש אחר ההתמודדות הצמודה בין דבידה, הנחשב לשותף נוח להנהלה, לבין אלון דוקס, הנחשב מקורב ליו"ר ועד המהנדסים המיליטנטי יעקב חי. לסרי לא נחשב לבעל סיכויים רבים לזכות בבחירות, אך מועמדותו איימה לפצל את מחנה תומכיו של דבידה ונתפסה כמחלישה את סיכוייו בהתמודדות מול דוקס.

אלא שאתמול הדהים לסרי את תומכיו כשהודיע על החלטתו לפרוש מהתמודדות בבחירות.

"תודה לכם על כל השנים היפות שנתתם בי אמונכם", כתב במכתבו לעובדים והפציר בהם שלא לבחור בו, מכיון שכבר מאוחר מדי להוציא את פתקי ההצבעה הנושאים את שמו מתיבות הקלפי. לסרי לא חשב לנכון לגלות לעובדים שנתנו בו אמון מה גרם לו לשנות את דעתו ערב הבחירות, אך הסבר אפשרי לכך נחשף עד מהרה.

ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי לפני עשרה ימים הודיע סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל איקא יכין על החלטת הנהלת החברה למנות את לסרי לתפקיד מנהל אתר, תפקיד ניהולי בכיר שבמסגרתו יהיה אחראי על הקמת מחסן לוגיסטי ענק בכניסה לעכו. תפקיד מנהל אתר מחייב עריכת מכרז אך במקרה של לסרי הוחלט שאין צורך בכך. מינויו של לסרי נזקק עדיין לאישור וועד העובדים אלא שכאן התערב דבידה באופן אישי והודיע בשיחת טלפון עם מחלקת כוח אדם כי הוא "מאשר את המינוי".

הקידום שקיבל לסרי, בין היתר הודות להתערבותו של האיש שנגדו התמודד בבחירות, אינו דבר של מה בכך. לפי החלטת ההנהלה תוענק ללסרי דרגת "תפקיד מיוחד" שמשווה את תנאי שכרו לאלו של מנהל מחלקה. בין היתר הוא יוכל לקבל רכב צמוד או לחלופין תוספת אחזקת רכב לשכר השווה ל-2,000 קילומטרים לחודש. בנוסף יקבל תוספת שכר של 70 שעות נוספות "גלובאלית" שמשמעותה תוספת שכר לפי 98 שעות נוספית ופרמיה השווה ל-25 שעות נוספות. כמו כן תגדל התוספת הפיקודית. על מרכיב שכר היסוד שלו מ-7.5% מהשכר ל-18% משכר היסוד.

כל ההטבות האלה, המשולמות על-ידי צרכני החשמל, ניתנו על בסיס שיקול מקצועי בלבד, טוענים בחברת החשמל, ללא שום קשר לשאלת התמודדותו של לסרי בבחירות. "להיפך, אני גאה על-כך שעובד מנהלי זכה לקבל דרגת מנהל מחלקה", אמר דבידה ל"גלובס", "כפי שקיבלו עשרות ומאות עובדים אחרים בעבר. לצערי אין פרגון בחברה ואילו מהנדס היה מקבל את התפקיד אף אחד לא היה מרים קול צעקה".

דבידה הוסיף כי אין קשר בין המינוי לבין החלטתו של לסרי שלא להתמודד מולו בבחירות שכן לטענתו לסרי החליט להסיר את התמודדותו כשראה שסיכוייו קלושים.

דוברת חברת החשמל מסרה כי "הנהלת החברה אינה מתערבת בהליך הבחירות לארגון העובדים בשום צורה שהיא. מר יונה לסרי הינו סגן מנהל מחלקה באגף אספקה ואחסנה של חברת החשמל, והוא הומלץ ע"י מנהל החטיבה וע"י מנהל האגף, לתפקיד מנהל האתר הלוגיסטי והמחסן החדש בעכו, שיעסיק כ-500 עובדים. האתר הייחודי מחייב מנהל לוגיסטי - מנהל אתר".