בורסות אירופה ננעלו בעליות על רקע האופטימיות בארה"ב

האופטימיות באשר לצוק הפיסקלי בארה"ב קובעת את הטון בשווקים ■ מזכ"ל ארגון ה-OECD: אם ה"צוק הפיסקלי" בארה"ב יתגשם - הוא בהחלט עשוי לדרדר כלכלה חלשה גם ככה למצב של מיתון

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') בעליות שערים וזאת על רקע האופטימיות שנרשמה בארצות הברית בשעות האחרונות בנוגע לצוק הפיסקאלי כשיושב ראש בית הנבחרים האמריקאי ג'ון ביינר הביע אופטימיות מהאפשרות שהדמוקרטים והרפובליקנים יגיעו להסדר שימנע את הצוק הפיסקאלי.

אתמול אמר סנאטור ריד, מנהיג הרוב בסנאט בארה"ב, כי טרם הושגה התקדמות משמעותית בדיונים אודות ה"צוק הפיסקלי", מה שהוריד מייד את סנטימנט המשקיעים. הצדדים צפויים לחזור השבוע לשולחן הדיונים לאחר חופשת חג ההודיה, בנסיון למנוע סדרה של העלאות מס וקיצוצים בהוצאות הממשל הפדרלי שעתיד להיכנס לתוקף בתחילת 2013.

מזכ"ל ארגון ה-OECD אנחל גוריה הזהיר כי "הכלכלה העולמית רחוקה מלצאת מבין העצים", וציין כי אם ה"צוק הפיסקלי" בארה"ב יתגשם - הוא בהחלט עשוי לדרדר כלכלה חלשה גם ככה למצב של מיתון.

גם יוון ממשיכה לעמוד במוקד תשומת הלב, לאחר ששרי האוצר של 17 מדינות גוש האירו החליטו, לאחר דיונים ממושכים בימים האחרונים, להקל את תנאי חבילת הסיוע למדינה. ההסכמה על העברת נתח נוסף מחבילת הסיוע ליוון הושג בהסכמה בין ה-ECB, גוש האירו וקרן המטבע הבינלאומית. יוון תקבל בדצמבר עוד כ-34.4 מיליארד אירו כסיוע ובמקביל הסכימו שרי האוצר להפחית את תשלומי הריבית על ההלוואות למדינה ולדחות את ההחזרים ב-10 שנים. בנוסף, הוחלט על תוכנית שאמורה לאפשר ליוון להוריד את נטל חובותיה מרמה של 190% מהתמ"ג ב-2014 לכ-124% מהתמ"ג בשנת 2020. "אני שמח מאוד על התוצאה וההסכמות שהושגו לבסוף. אין ספק שזה יוריד את אי הוודאות ויחזק את הבטחון בגוש האירו בכלל וביוון בפרט", אמר מריו דראגי, נגיד ה-ECB.

ירידות באסיה

הבורסות המובילות באסיה ננעלו היום במגמה שלילית ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כאשר הפוקוס של משקיעי העולם חוזר לארה"ב ולבעיית ה"צוק הפיסקלי" החמורה שם, שאמורה להיפתר עד סוף 2012. כעת מאותתים החוזים על מדדי וול סטריט על פתיחת מסחר יציבה בניו יורק.

בארצות הברית מתקשה הבורסה להצטרף לראלי שמתפתח בימים האחרונים בבורסות העולם בשל התגברות החששות מה"צוק הפיסקלי" בצל הקיפאון שנרשם במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לקיצוץ בהיקף של 600 מיליארד דולר מהתקציב.

ענקית הצילום היפנית Canon נסחרת בירידות שערים לאחר שעיתון ה-Nikkei פרסם כי החברה מנסה לצמצם את מלאיה באופן דרמטי עד סוף השנה לאחר שמלאי המוצרים הגיע בספטמבר לשיא שלא נראה מאז 2008.

Sony רושמת מגמה שלילית לאחר דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס" לפיו בנקים להשקעות מתקרבים לאופציה של מכירת יחידת הסוללות של החברה.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]