בירת הספורט העולמית: קבוצת ספורט מס' 11 בדרך לניו-יורק

המו"מ לבניית אצטדיון כדורגל ליד מתחם הפלשינג-מדו נמצא בשלבים סופיים, והניו-יורקרים צפויים ליהנות מקבוצת MLS נוספת מלבד הרד-בולס

מתחם הפלשינג מדו בקווינס מוכר בעיקר בזכות טורניר היו.אס אופן שמשוחק בו החל מ-1978. אבל בקרוב הוא צפוי ליהנות ברוב ימות השנה דווקא מאירועי כדורגל. הקומישינר של ה-MLS, דון גארבר, אישר כי הליגה נמצאת במו"מ מתקדם עם עיריית ניו יורק לבניית אצטדיון כדורגל חדש בעלות של 300 מיליון דולר במתחם הפלשינג מדו. האצטדיון, שיכיל כ-25 אלף מקומות, צפוי לשמש את קבוצת ה-MLS ה-20 שתוקם בליגה.

בכך צפויה העיר ניו יורק להפוך למרכז של הכדורגל האמריקני, כשתהיה היחידה שתחזיק שתי קבוצות MLS. השנייה היא ניו יורק רד-בולס (שמשחקת בכלל באצטדיון בהאריסון, ניו ג'רזי).

"המו"מ בינינו לבין העיר נמצא בשלבים הסופיים", אמר הקומישינר גארבר, "יש בעיר הזאת 13 מיליון תושבים, והרבה מהם אוהדים כדורגל. אנחנו צריכים לתת להם הזדמנות לעצור לרגע ולהקדיש תשומת לב ל-MLS".

להקמת הקבוצה ה-20 בניו יורק תהיה משמעות גם על הפעילות העסקית של דייויד בקהאם בכדורגל האמריקני. בקהאם, שיערוך השבוע את משחקו האחרון ב-MLS, חתם ב-2007 עם הצטרפותו לליגה על הסכם במסגרתו תהיה לו אופציה לשלם דמי זיכיון ולרכוש קבוצת כדורגל ב-MLS. אלא שבהסכם צוין, כי האופציה לא תהיה קיימת על קבוצות בשוק הניו-יורקי.

לעיר ניו יורק יש כיום 10 קבוצות ספורט מקצועניות - יותר מכל עיר אחרת בארה"ב: 2 קבוצות NBA (ניו יורק ניקס, ברוקלין נטס) 2 קבוצות בייסבול (ניו יורק יאנקיז, ניו יורק מטס), 2 קבוצות הוקי קרח (ניו יורק ריינג'רס, ניו יורק איילנדרס), 2 קבוצות פוטבול (ניו יורק ג'איינטס, ניו יורק, ניו יורק ג'טס) קבוצת MLS אחת (רד-בולס) וקבוצת WNBA אחת (ניו יורק ליברטי).