ביינר: "אופטימי בנוגע לאפשרות שנמנע מהצוק הפיסקלי"

יו"ר בית הנבחרים האמריקאי הביע אופטימיות בנוגע להסכם אפשרי בין הדמוקרטים לרפובליקנים ■ הוא קבע שהרפובליקנים מוכנים לדון בהכנסות הממשלה אך מתנגדים בתוקף להעלאת מסים

מנהיג הרוב הרפובליקני בקונגרס ויושב ראש בית הנבחרים ג'ון ביינר הביע היום אופטימיות מהאפשרות של הסכם בין הרפובליקנים לדמוקרטים על תקציב המדינה שימנע את כניסתו לתוקף של הצוק הפיסקלי בתחילת השנה הקרובה. הדברים של ביינר עודדו את המשקיעים ונרשמת בשעה זו היפוך מגמה בוול סטריט שמחקה את רוב הירידות שנרשמו מאז פתיחת המסחר.

בדברים שאמר ביינר היום הוא הביע אופטימיות מהאפשרות להגיע להסכם עם הבית הלבן בנושא ואמר כי מוכן להעלות לשולחן הדיונים את נושא הכנסות הממשל אם ילוו בקיצוץ הוצאות, אך חזר והדגיש כי הוא לא יסכים בשום פנים ואופן להעלאת מסים.

"אני אופטימי בנוגע לאפשרות שנצליח להימנע מהמשבר מוקדם יותר מאשר מאוחר יותר", אמר ביינר היום לעיתונאים. "אנחנו מוכנים לשים את נושא ההכנסות על השולחן כל עוד זה מלווה בקיצוץ בהוצאות". הדברים של ביינר מנוגדים לדברים שאמר אתמול הארי ריד מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט שטען כי נרשמה "התקדמות מינורית בלבד" בשיחות בין הצדדים.

המחלוקת המרכזית בין הצדדים, והיא כנראה הסיבה להבדל בין ההתבטאות של ביינר מהיום לזו של ריד מאתמול, הינה העלאת המסים שהנשיא אובמה מבקש להטיל על 2% העשירים ביותר בארצות הברית כדרך להגדלת ההנכסות הממשלה, דבר שהרפובליקנים מתנגדים לו בתוקף.

"המטרה שלנו היא לתמוך בצמיחה של הכלכלה האמריקאית ולשלוט בהוצאות הממשל. אתה לא תעזור לצמיחה אם תעלה את המסים עבור 2% העשירים ביותר במדינה. זה יפגע בעסקים הקטנים וזה יפגע בכלכלה ולכן זו לא הדרך הנכונה", אמר היום ביינר.