וול סטריט ננעלה בעליות; אופטימיות בנוגע לצוק הפיסקלי

לאחר שאתמול טען כי נרשמה התקדמות משמעותית במשא ומתן, תקף היום ג'ון ביינר את התנהלות הדמוקרטים ונשיא ארצות הברית בנושא ■ המדדים בוול סטריט התעודדו מנתוני הצמיחה ומנתון מכירות הבתים בתהליך

יום המסחר בניו-יורק ננעל היום (ה') בעליות שערים. עליות נרשמו גם בבורסות אירופה על רקע אופטימיות בנוגע לפתרון סוגיית הצוק הפיסקאלי בארה"ב ואחרי פרסום נתוני מאקרו. אולם בשעות האחרונות נראה כי המגעים בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע לתקציב עולים על שרטון, אך נראה כי ההתפתחות הזו לא משפיעה בינתיים על השווקים.

לאחר שאתמול אמר יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ג'ון ביינר כי נרשמה התקדמות משמעותית במשא ומתן הדמוקרטים לרפובליקנים בנוגע להסכם על התקציב שימנע את הצוק הפיסקלי בסוף השנה, היום חוזר בו ביינר מדבריו וטוען שלא נרשמה כל התקדמות. הוא גם תקף את התנהלות הדמוקרטים ונשיא ארצות הברית במהלך המשא ומתן.

ביינר תקף את התנהלות הבית הלבן וטען כי על הנשיא אובמה "להתחיל להיות רציני" במשא ומתן בין הצדדים. בנוסף תקף ביינר את המפלגה הדמוקרטית וטען כי "יש צורך במנהיגות בוגרת". למרות דבריו הקשים של ביינר הוא המשיך להביע אופטימיות לגבי האפשרות ששני הצדדים יגיעו להסכמה בנוגע לקיצוץ של 600 מיליארד דולר מתקציב ארצות הברית.

וול סטריט סיימה אמש בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.8% לאחר פרסום ספר הבז' והאופטימיות שהביעו הנשיא האמריקני ברק אובמה וג'ון ביינר לגבי הסיכויים להגיע להסכמה על התקציב עוד לפני סוף השנה, מה שימנע את הצוק הפיסקלי. ביינר אמר שניתן להגיע להסכמות הכוללות הגדלת הכנסות, קרי העלאת מסים שאותה דורש אובמה. במקביל, אובמה הציב דד-ליין לשיחות - חג המולד - מה שמעיד על הדחיפות שהוא מעניק לנושא.

מספר הבז' עולה כי מבין 12 המחוזות של הפדרל ריזרב 5 דיווחו על היחלשות בפעילות המפעלים בעקבות החששות מהצוק הפיסקלי, בעוד ששני מחוזות נוספים אמרו שהמצב אצלם מעורב. הפד גם דיווח על שיפור מסויים בהיקף פעילות שוק העבודה והודיע כי ימשיך בתוכניות ה-QE3 עד שיהיה שיפור משמעותי בשוק הזה.

מאקרו: הצמיחה ברבעון השלישי עודכנה ל-2.7%

נתון מעודכן לגבי הצמיחה ברבעון השלישי התפרסם כשעה לפני הפתיחה (15:30) והצביע על התרחבות של 2.7% לעומת צמיחה של 2% ברבעון השני של השנה כשהצפי היה שיצביע על התרחבות של כ-2.8% במשק האמריקני.

כמדי שבוע, באותה שעה התפרסמו נתוני התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע האחרון והמשיכו את מגמת הירידה ל-393 אלף תביעות חדשות מרמה קודמת של 416 אלף תביעות כשהצפי היה לירידה לרמה של 395 אלף תביעות.

ב-17:00 שעון ישראל התפרסם נתון מכירות בתים בתהליך בחודש אוקטובר - שרשם עלייה של 5.2% לעומת צפי לגידול של 1%.

פרטנר, ריטליקס ומלאנוקס במוקד

רשתות הקמעונאות הגדולות מפרסמות במהלך המסחר היום נתונים ראשוניים על המכירות בחודש נובמבר. נציין את וול-מארט וטארגט .

חברת ריטליקס הישראלית, ספקית בינלאומית מובילה של תוכנה ושירותים לרשתות קמעונאיות גדולות הפועלות בסביבות עבודה מורכבות, נמכרת לחברת NCR האמריקאית תמורת 650 מיליון דולר - פרמיה של כ-50% על מחירה בשוק.

מניית מלאנוקס קרסה אמש בוול סטריט ונסחרת גם היום בירידה. על פי הערכות בשוק, מניית החברה ריכזה עניין שלילי על רקע שמועות כי ענקית השבבים אינטל עתידה להאיץ פיתוח מוצר מתחרה למלאנוקס. בשיחות שערך "גלובס" עם גורמים המעורים בפעילות החברה נאמר כי אין כל חדש בפעילות החברה, בוודאי שלא ענייניים שליליים. יתרה מכך, על פי הידוע בחברה, השמועות בקשר לאינטל אינן נכונות, וגם אם המצב יתרחש, הרי שמלאנוקס עתידה להוציא לשוק את מוצר ה-100 ג'יגה שנה וחצי לפחות לפני אינטל.

עסקת מכירת פרטנר לחיים סבן צפויה להיסגר היום או לכל המאוחר מחר. לאחר העסקה, אילן בן דב, בעל השליטה בסקיילקס, ייוותר עם 15% ממניות פרטנר ואילו חיים סבן יחזיק ב-33% מהחברה. סבן ישלם 80 מיליון דולר וייטול על עצמו חוב של 300 מיליון דולר שסקיילקס חייבת לקרן האצ'יסון.

מגל דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. ההכנסות ברבעון השלישי של 2012 הסתכמו בכ-23.5 מיליון דולר, קיטון של 15% בהשוואה ל-27.7 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2011. הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-1.8 מיליון דולר או 0.11 דולר למניה, בהשוואה לרווח נקי של 7.1 מיליון דולר ברבעון או 0.61 דולר למניה ברבעון השלישי בשנת 2011 ולעומת רווח נקי של 938 אלף דולר או 0.06 דולר למניה ברבעון השני בשנת 2012.