סודה סטרים זועמת על פסילת הפרסומת שלה בבריטניה

הפרסומות בבריטניה נפסלו בנימוק שהן מכפישות את תעשיית המשקאות התוססים

חברת סודה סטרים הישראלית יוצאת נגד ההחלטה לפסול את תשדירי הפרסום שלה בבריטניה. הפרסומות נפסלו בנימוק שהן מכפישות את תעשיית המשקאות התוססים, שהיקפה העולמי עומד על 260 מיליארד דולר.

סודה סטרים, שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 780 מיליון דולר, הגבירה את מאמצי השיווק שלה לפני תקופת חג המולד הקריטית. במסגרת הקמפיין הופיעו תשדירי פרסומת של החברה בארצות-הברית, שוודיה ואוסטרליה.

אלא שהמסר, שמדגיש את היתרונות הסביבתיים של משקאות תוססים המיוצרים בבית על אלה שנקנים בבקבוקי פלסטיק, לא עבר את האישור של קלירקאסט הבריטי, ארגון שבוחן תשדירי פרסומת. התשדיר נפסל ממש לפני שהיה אמור לעלות לאוויר במסגרת הגירסה הבריטית של "הישרדות VIP".

קלירקאסט, שנמצאת בבעלות 6 גופי השידור המסחריים הגדולים בבריטניה, מסרה כי "הפרסומת משמיצה משקאות קלים אחרים, דבר המהווה הפרה של קוד הפרסום בתחום השידורים".

פיונה הופ, מנהלת סודה סטרים בבריטניה, מתחה ביקורת על ההחלטה. היא הצביעה על פרסומות ששודרו בבריטניה המתמקדות באופן מפורש ביתרונות של מוצרים בהשוואה למתחרים. כך לדוגמה, תשדיר של רשת הקמעונאות Asda, שהדגיש את ההבדלים במחיר בין מוצרים שנמכרים על-ידה לבין מוצרים שנמכרים על-ידי קמעונאים מתחרים. "אם לזה קוראים הכפשה, אז אני לא מבינה את המושג", אמרה.

תשדיר הפרסומת, שאורכו 30 שניות, מציג בקבוקים של משקאות קלים בעלי שמות פיקטיביים, שנעלמים בשעה שאנשים משתמשים במכשיר להכנת הסודה, כדי להעביר "מסר רב-עוצמה על פסולת וקיימות", כדברי החברה. בסוף התשדיר נאמר: "סודה סטרים מאפשרת לך לחסוך 1,000 בקבוקים כל שנה".

בסודה סטרים עדיין מאמינים שהפרסומות ישודרו. לדברי הופ, התשדיר ייבחן שוב במסגרת הליך ערעור, ב-4 בדצמבר.