שיעור האבטלה בגוש האירו עלה לשיא חדש באוקטובר - 11.7%

שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך לשבור שיאים ■ בחודש ספטמבר שבר שיעור האבטלה שיא כשעלה לרמה של 11.6% ■ מריו דרגי, נשיא הבנק המרכזי האירופי טוען היום כי ההתאוששות ברוב מדינות גוש האירו תתחיל בחצי השני של 2013

שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך לעלות ושובר עוד שיא בחודש אוקטובר. לאחר שבחודש ספטמבר שבר שיעור האבטלה שיא ועלה לרמה של 11.6%, השיא הזה החזיק רק כחודש ימים שכן שיעור האבטלה של הגוש טיפס בחודש אוקטובר ל-11.7%, בהתאם לתחזיות האנליסטים. כך עולה מהנתונים שפרסמה הלשכה האירופית לסטטיסטיקה.

"המגמה תמשיך להיות טיפוס כלפי מעלה לפני שנתחיל לראות התייצבות כלשהי בחצי השני של 2013", אמר פרדריק דוקרוזיט, כלכלן בכיר בתחום גוש האירו בבנק קרדיט אגריקול. "אי אפשר לברוח מהעובדה כי שיעור האבטלה ימשיך לעלות גם בשנה הבאה".

מנתונים נוספים שהתפרסמו היום עולה כי המכירות הקמעונאיות בגרמניה ממשיכות לדשדש, כשבחישוב שנתי עולה כי המכירות הקמעונאיות בגרמניה בחודש אוקטובר ירדו ב-0.8% לעומת החודש המקביל אשתקד כשהצפי היה לירידה של 0.3%. גם מדד המחירים ליצרן של גוש האירו לחודש אוקטובר התפרסם והוא נותר ללא שינוי על רמה של 2.9%.

נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הביע היום אופטימיות לגבי גוש האירו, ובראיון שהעניק לתחנת רדיו צרפתית הוא אמר שהשיחות על תקציב מאוחד לגוש האירו ייפגעו בגוש בטווח הקצר אך הוא משוכנע כי הגוש נמצא בדרך להתחלת התאוששות בחצי השני של 2013.

"עדיין לא יצאנו מהמשבר", אמר דרגי לתחנת הרדיו Europe 1. "ההתאוששות עבור רוב מדינות גוש האירו בטוח תחל בחצי השני של 2013". דרגי המשיך ואמר כי "זה נכון כי השיחות על איחוד תקציבי בגוש האירו גוררים אחריהם התכווצות בפעילות הכלכלית. אך המהלך הזה הינו הכרחי".