מוד'יס הורידה את דירוג האשראי של קרנות החילוץ האירופאיות

סוכנות הדירוג הודיעה לפני בוקר על הורדת דירוג האשראי של שתי קרנות החילוץ בדרגה אחת לרמה של Aa1 ■ במודי'ס טוענים שזה המשך ישיר להורדת הדירוג של צרפת בתחילת נובמבר

סוכנות דירוג האשראי מודי'ס הורידה לפנות בוקר את דירוג האשראי של קרנות הסיוע של האיחוד האירופי בדרגה אחת, וזאת לאחר הורדת דירוג האשראי של צרפת, הכלכלה השנייה בגודלה בגוש האירו, בתחילת חודש נובמבר שגרמה לה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה.

על פי ההודעה של הסוכנות, דירוג האשראי של קרן החילוץ הזמנית של גוש האירו ה-EFSF והדירוג של קרן הייצוב הקבועה ה-ESM הורד בדרגה אחת מרמה של Aaa לרמה של Aa1. במודי'ס טוענים כי יש קשר ישיר בין סיכון האשראי של קרנות הסיוע לבין המשתתפים הכי גדולים בהן, שצרפת נמנית בינהם. מודי'ס הודיעה שהיא גם שומרת על תחזית "שלילית" של הדירוג.

"מודי'ס רואה שיש קשר ישיר בסיכון האשראי בין התמוכים הגדולים של קרנות הסיוע לבין ההתפתחות והיא תואמת את ההתפתחות במשבר החוב באירופה והקשר הארגוני, הכלכלי והפיננסי בין מדינות גוש האירו הגדולות", נכתב בהודעה שפרסמה סוכנות דירוג האשראי.

המנהלים של שני קרנות הסיוע טענו שהם מכבדים את ההחלטה של מודי'ס אך לא מסכימים איתה. "אנחנו לא מסכימים עם הגישה של סוכנות דירוג האשראי שבה היא מתעלמת מהמסגרת המוסדית החזקה שבה פועלת ה-ESM, המחוייבות הפוליטית לקרן והרכב ההון שלה", אמר בתגובה קלאוס ריגלינג, מנהל בקרן ה-EFSF ומנכ"ל קרן ה-ESM.

נציין שבתחילת חודש נובמבר הורידה מודי'ס את דירוג האשראי המושלם של צרפת בדרגה אחת לרמה של Aa1. בסוכנות ציינו כי הסיבה להורדת הדירוג הינה חוסר בהירות בעתיד הפיסקלי של המדינה והתדרדרות בכלכלה המקומית.