לזה יש להם כסף: איטליה תקים אי מלאכותי מול חופיה

האי, שעלות הקמתו נאמדת בכמיליארד אירו, יוקם בים האדריאטי ■ הוא יכלול בתי מלון, מרינה, בתי מגורים ומתחמי בילוי ■ באיטליה מקווים שזה ימשוך תיירים חדשים למדינה

איטליה, הכלכלה השלישית בגודלה בגוש האירו, נמצאת במצב כלכלי קשה. הממשלה שם מקדמת תוכנית צנע אחת אחרי השנייה על מנת להשתלט על החובות שלה, ועל פי הערכות האנליסטים היא תיאלץ בסופו של דבר לבקש חבילת סיוע בדומה ליוון. אך כל זה לא מונע מהרשויות באזור לקדם תוכנית לבניית איי מלאכותי בעלות כוללת של כמיליארד אירו.

על פי התוכנית האי יוקם בים האדריאטי מול העיר ריצ'יונה ויכלול פארקים בתי מלון ומתחמי בילוי נוספים. האי יהיה צורת עיגול כשהקוטר שלו יהיה כקילומטר אחד וישתכנו בו בדרך קבע כ-3,000 איש כשבשיא עונת התיירות המספר הזה יעלה ל-9,000. משקיעים מהולנד וערב הסעודית כבר הביעו התעניינות בפרוייקט.

"חשבנו לפתח סוג נוסף של חופשות באזור הזה, אך ראינו שאין כבר מספיק מקומות מסביב לרצ'יוניה ובמחוז רימיני, לכן האפשרות להקים את זה בתוך הים נראית לנו הגיונית", אמר לוקה אימנואלי, מנהל מכון מחקר באוניברסיטת פיררה ומי שצפוי לחשוף באופן רשמי את התוכניות בחודש פברואר הקרוב.

אך בניגוד לאי המלאכותי שקיים מול חופי דובאי בעל צורת עץ הדקל שמיועד עבור עשירים ומיליארדרים מרחבי העולם. האי המלאכותי באיטליה יהיה מיועד עבור אזרחים ותיירים "רגילים". חברת במועצת ריצ'יונה טוען שהמהלך הזה נועד על מנת למשוך תיירים חדשים לאזור.