ישראל כשדה ניסוי להשקעות חברתיות - האומנם?

במושב "השקעות משפיעות" שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", יעלו לדיון שאלות רבות וביניהן: אילו אתגרים ייחודיים ניצבים בפני שילוב מטרות ההשקעה והחסמים לה?

כולם מכירים בכך שההשקעות החברתיות יכולות ליצור תועלת או עלות מעבר לתשואות הפיננסיות הצפויות, ושמצבם של המשקיעים ושל החברה כאחת טוב יותר כאשר ההחלטות הנוגעות להשקעה כוללות את הגורמים הרבים הללו.

המשקיעים החברתיים מאמינים שניתן לפזר את ההון בדרכים יעילות ומועילות יותר כדי להבטיח השפעה חברתית, כלכלית וסביבתית מתמשכת. מבחר של השקעות חדשות ומודלים עסקיים מאפשר למשקיעים, לעסקים וליזמים חברתיים לבחון כישלונות מדיניות וכישלונות שוק מנקודת מבט פיננסית - ולהתגבר עליהם, וזאת בעזרת מערך של אינטרסים מגוונים במודלים של השקעה ובמבני הון.

המשקיעים החברתיים, הנבדלים זה מזה בגודל, במגזר ובגישה, מאמינים גם שאפשר להתגבר על אתגרים חברתיים וסביבתיים תוך יצירת תשואות בנות-קיימא (פיננסיות וחברתיות כאחת).

במושב "השקעות משפיעות" שיתקיים במסגרת ועידת ישראל לעסקים 2012 של "גלובס", יעלו לדיון שאלות רבות וביניהן: האם מטרות חברתיות וסביבתיות להשקעה מצריכות צורות שונות של ניתוח אשראי? האם שילוב של משקיעים ציבוריים-פרטיים עם משקיעים פילנתרופיים מגדיל את התשואות או מקטין אותן? אילו אתגרים ייחודיים ניצבים בפני שילוב מטרות ההשקעה והחסמים לה?

בפאנל ישתתפו חנוך ברקת, מייסד קרן דואליס; ג'ונתן גרינבלט, עוזר בכיר לנשיא ארה"ב ומנהל המשרד ליזמות חברתית בבית הלבן; מוריס דורפמן, כלכלן בכיר במועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה; פרופ' גלן יאגו, מנהל בכיר במכון מילקן; עו"ד דידי לחמן-מסר, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה; ירון נוידרפר, מנכ"ל, Social Finance Israel; וסטיבן פואיג, סגן נשיא, Inter-American Development Bank. את הפאנל ינחה עו"ד פול אירווינג, סמנכ"ל וחבר מועצת המנהלים במכון מילקן.

***

ועידת ישראל לעסקים 2012, הוועידה העסקית השנתית הגדולה בישראל, תתקיים השנה בסימן " 2013 - לאן?". זהו האירוע הכלכלי החשוב והיוקרתי בישראל המפגיש בין כל מקבלי ההחלטות, אנשי העסקים ובכירי הכלכלה בארץ ובעולם. ועידת ישראל לעסקים של "גלובס" תתקיים בתאריכים 9-10 בדצמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לפרטים נוספים ניתן להיכנס לאתר האינטרנט של ועידת ישראל לעסקים 2012: http://www.globes.co.il/news/home.aspx?fid=4281&leadid=376