מיטב: להתרחק מאירופה, להשקיע בשווקים המתפתחים

בהבחנה סקטוריאלית, בשוק המניות האמריקני חברות התעשייה והטכנולוגיה משלבות בצורה הטובה ביותר בין סיכון לסיכוי

ההשקעות בשנת 2013 תהינה מושפעות משני גורמים מרכזיים. הראשונה, היא העובדה כי 2013 תהיה שנת "פרווה". השניה, היא שהסיכון המרכזי, או גורמי אי הוודאות מגיעים בעיקר מגוש האירו, אך גם מארה"ב (ובפרט מהטיפול בצוק הפיסקלי). כך מעריכים בבית ההשקעות מיטב בסקירה שפרסמו היום.

בתחום האג"ח אנו צפויים להמשיך לראות קונסולידציה של ריביות השווקים המתעוררים עם המפותחים, אשר ישמרו על רמת הריבית ללא שינוי. "יתר על כן, הואיל ומרבית הסיכונים המאקרו כלכליים מגולמים להערכתינו בשווקים, הצמיחה הנמוכה והיעדר הלחצים האינפלציוניים יעודדו את המשקיעים, התרים אחר תשואות, להאריך את המח"מ ולעבור לאיגרות חוב קונצרניות, אשר בה בעת יצמצמו את פער התשואה בינן לבין המקבילות הממשלתיות. כל זאת, להוציא את מדינות בגוש האירו הנמצאות בקשיים".

בתחום ההשקעה במניות, במיטב לא מוצאים עניין מיוחד בחברות האירופיות ב-2013, אפילו לא בגלובליות שבהן. מנגד, "הואיל והמשקים המתעוררים מגבירים את אחיזתם ומשקלם בכלכלה העולמית, אנו מעדיפים חברות שנהנות מהמאקרו של המשקים הללו. את החשיפה למאקרו של השווקים המתעוררים ניתן להשיג באמצעות שתי דרכים. הראשונה, דרך חשיפה ישירה למניות בשווקים מתעוררים. השנייה, היא דרך רכישת מניות אמריקאיות שלהן חשיפה גבוהה לשווקים המתעוררים".

"אם ניקח בחשבון, כי השווקים המתעוררים, נסחרים במחירים שהם מעט יקרים, מאשר השווקים המפותחים, אנו נוקטים בתקופה זו בגישה של ניטרליות בחשיפה בין השוק האמריקני לבין השווקים המתעוררים".

לכן, בראייה גיאוגרפית במיטב מעדיפים חשיפה לשוק האמריקני ולשווקים המתעוררים, ובעיקר האסייתיים. "אנו מעדיפים להמנע מחברות אירופאיות, במיוחד באלו התלויות בביקושים הפנימיים באירופה, אשר צפויים להיות חלשים לאורך שנים. יתר על כן, רמת הסיכון באירופה תיוותר גבוהה למדי ולכן רמת הסיכון באפיק היא גבוה מאשר מחירי השוק".

בהבחנה סקטוריאלית, בשוק המניות האמריקני חברות התעשייה והטכנולוגיה משלבות בצורה הטובה ביותר בין סיכון לסיכוי. מחד, מחירי השוק של הסקטורים הללו הם, זולים באופן יחסי לסקטורים אחרים. מאידך, סקטורים אלו מתאפיינים בפיזור גיאוגרפי נרחב למדי וחלק מייצר הכנסות בשווקים המתעוררים ובמיוחד האסייתיים, אשר מציגים התפתחויות מאקרו כלכליות עדיפות על השוק האמריקני.