לאומי: רוצים פטור מעמלות עו"ש? עיבדו בערוצים דיגיטליים

3 שנים אחרי שהשיק את לאומי דיגיטל, משיק הבנק את לאומי טוטאל דיגיטל שיכלול הקמת סניף וירטואלי ■ בבנק מקווים לגייס אלפי לקוחות בשנה למסלול זה

בנק לאומי מרחיב את פעילות לאומי דיגיטל אותה השיק לפני כ-3 שנים, ולמעשה משיק מסלול low cost. הבנק הודיע היום (א') כי הוא משיק את לאומי טוטאל דיגיטל. מדובר בחשבון בנק המאפשר ללקוחותיו לנהל את פעולות החשבון שלהם בערוצים דיגיטליים בלבד, ובתמורה ליהנות מפטור מלא מעמלות עו"ש, ומהטבות נוספות כגון פטור מעמלת הקצאת אשראי ומסגרת אשראי של עד 5,000 שקל בריבית פריים בלבד.

זהו המהלך המשמעותי הראשון שמובילה ראש החטיבה הבנקאית תמר יסעור, שנכנסה לפני מספר שבועות לתפקידה. יסעור הובילה את הקמת לאומי דיגיטל כשהייתה ראש מערך השיווק של הבנק.

רקפת רוסק עמינח, מנכ"ל לאומי, מסרה כי "לאומי רואה בבנקאות אינטרנטית יעד אסטרטגי והוא פועל בנחישות לקידומו. לאומי טוטאל דיגיטל נתפר בהתאמה מלאה ללקוחות בעלי העדפה לתקשורת באינטרנט ובסלולר".

לאומי יפתח סניף וירטואלי, המיועד ללקוחות חדשים ו-ותיקים של הבנק. לקוח ותיק שירצה להצטרף יקבל מספר חשבון חדש ויוכל לעבוד מול ערוצים דיגיטליים של הבנק בלבד. אם בכל זאת הלקוח ירצה לתקשר עם נציג הבנק, הוא יוכל לעשות זאת דרך המוקד הטלפוני של הבנק, ובמידת הצורך יופנה פיזית לסניף, אך אז יצטרך לשלם עמלה רגילה עבור השירות שיבקש.

כמו כן, בכוונת לאומי להשיק בעוד כמה חודשים סניף וירטואלי באמצעות דף הפייסבוק, דרכו ניתן יהיה לקבל את כל השירותים הבסיסיים שמציע הסניף. הקמת סניף הפייסבוק כפופה לאישור רגולטורי. "הקמתו תביא לעולם חדש של בנקאות וירטואלית", אמר אייל בירן סגן ראש החטיבה הבנקאית של לאומי.

בשל סוגיות של ביטחון מידע, הרי שחשבון הלקוח לא יהיה ממש על דף הפייסבוק, אלא באמצעות קישור בדף הפייסבוק. אולם לדברי בירן מבחינת הלקוח, הוא יחווה חוויה של שיטוט בסניף וביצוע פעולות דרך הפייסבוק.

שירות לאומי דיגיטל טוטאל מיועד ללקוחות עם פעולות עו"ש וצרכי אשראי בסיסיים, ולא ללקוחות הזקוקים לשירותים רחבים יותר מהבנק כגון ייעוץ השקעות.

"זיהינו פלח גדול של לקוחות עם פעילות עו"ש וצרכי אשראי בסיסיים, ואנו מציעים להם חבילה שלמה של שירותים בתנאים טובים, התקפים כל עוד הלקוח עושה אותם בעצמו בערוצי הדיגיטל השונים", הוסיף בירן.

לדברי בירן, כאשר הרגולציה תאפשר לבצע פעולות בנקאיות נוספות באמצעים הדיגיטליים, ירחיב לאומי את השירותים גם כן.

- האם המהלך שלכם הוא היערכות לקראת הקמה אפשרית של בנק אינטרנטי והתחרות שהוא יביא?

"זה מבחינתנו היישום הראשון של בנק אינטרנטי".

לאומי הקים את המסלול לאחר שמסקר שערך עלה כי 60% מהציבור מבקש לנהל את חשבון הבנק בערוצים דיגיטליים בלבד. יחד עם זאת, בלאומי לא חושבים ש-60% מלקוחותיו יעברו למסלול זה. לדברי בירן לאומי מתכוונים לגייס אלפי לקוחות מדי שנה. "הציבור צריך להתנסות, ואנחנו צריכים לרכוש את אמונו. אולם ככל שנרחיב את השירותים ונשיג את אמן הלקוחות, השמיים הם הגבול", אמר.