יגאל רביד הגיש תלונה נגד משה נסטלבאום: מתנכל לי ולאחרים

רביד, המגיש הוותיק של ערוץ 1, הגיש תלונה לנציבות שירות המדינה נגד מנהל חטיבת החדשות בערוץ ■ כתב לעובדים: "מנהל אותנו אדם שעסוק בסכסוכים, בהסתה ושיסוי, ברכילות ושקרים... אי-אפשר להמשיך עוד עם האיש הזה"

יגאל רביד, מגיש הטלוויזיה הוותיק של ערוץ 1, הגיש תלונה לנציבות שירות המדינה נגד מנהל חטיבת החדשות בערוץ, משה נסטלבאום. על-פי רביד, שסירב לפרט את פרטי התלונה, היא מבוססת על התנכלות לכאורה על רקע מקצועי ואישי כלפיו וכלפי אחרים ברשות השידור.

במייל שהפיץ לכל עובדי רשות השידור והעלה בעמוד הפייסבוק שלו, כתב רביד: "היום סיימתי הגשת תלונה מקיפה לנציבות שירות המדינה ולמבקר המדינה בנושא נסטלבאום. זה רק חלק מההליך, ובכוונתי גם להגיש תביעת פיצויים, שאת כולם אתרום למטרה שנבחר.

"אני מנוע מלדבר על העדות עצמה, אבל גם לא הראשון שמתלונן וחושף חשדות קשים כלפיו. בימים הקרובים יוזמנו אחדים מכם למסור את הידוע להם. לא צריך להרחיב כאן. הכול ידוע מזמן".

עוד הוסיף רביד: "לנסטלבאום או למי מטעמו אסור לדבר אתכם על עדות כזו או אחרת ולנסות להניא אתכם מלדבר. כולנו מוגנים, ואם יחרוג - יואשם מיד בהטרדת עד ובשיבוש הליכי חקירה.

"שוחחתי עם רבים מכם, ורק אחרי לבטים החלטתי שזהו זה, אי-אפשר להמשיך עוד עם האיש הזה. מה שאני עובר בשנה האחרונה רק מצטרף לסבל ולהשפלה של רבים אחרים.

"יכולתי לחזור כבר לפני חודש לעבודה כמגיש בטלוויזיה אם הייתי נענה להצעות פשרה ותיווך. העדפתי לוותר, מתוך אמונה שאני משרת משהו גדול מהאינטרס האישי שלי, לטובת כולנו.

"מנהל אותנו אדם שעסוק בסכסוכים, בהסתה ושיסוי, ברכילות ושקרים, תוך שבירת כל קוד אתי ומוסרי, שרומס כללים בסיסיים של הגינות אנושית, ושבמישור המקצועי הוכתר כבר כמינוי הגרוע בתקשורת. בימים הקרובים תשמעו מן הסתם השמצות נגדי כמיטב המסורת. אל תאמינו ואל תתייחסו. הכול יתברר בהמשך".

תחת ניהולו של נסטלבאום הושעה רביד מעובדתו כמגיש חדשות ברשות השידור. כמו כן הוא זומן לשורה של בירורים משמעתיים.

רביד אינו היחיד שטוען להתנכלות תחת ניהולו של נסטלבאום, ובימים אלה עומדת ותלויה תביעה של מגיש "מבט" לשעבר, ינון מגל, שטען אף הוא כי זומן ללא הרף לשימועים משמעתיים זניחים, עד אשר נאלץ להתפטר מרשות השידור.

מרשות השידור לא נמסרה תגובה.

נסטלבאום לא התייחס לבקשה לתגובה וניתק את השיחה.