יעקב הלפרין: "צריך לסגור את הקניונים במוצאי שבת"

בוועידת הקניונים השנתית, בעלי רשת אופטיקה הלפרין הציע כי במקום הנחה בשכירות - הקניונים יחזירו ללקוחות 2% מהקניות במזומן ■ "הקניונים מסתכלים עלינו כעל נכס מניב, כעל פרה שצריך להוציא ממנה את החלב כמה שאפשר"

"הרדיפה אחרי הכסף, מ-07:00 בבוקר עד 24:00 בלילה של הקניונים ובעלי הנכסים ברחובות הערים - מיותרת. צריך לסגור את הקניונים במוצאי שבתות ולסגור אותם באמצע השבוע בתשע בערב" - כך מציע יעקב הלפרין, מנכ"ל ומבעלי רשת אופטיקה הלפרין. הלפרין העלה את הצעתו במסגרת פאנל רשתות שהתקיים בוועידת הקניונים השנתית באילת.

לדבריו, "פעם החנויות היו סגורות ביום שלישי בערב ובמוצאי שבת, וכולם ידעו לחיות עם זה, ואף אחד לא מת. כולם התפרנסו יפה, הלכו עם כסף הביתה, והייתה להם איכות חיים, כי הם ראו את האישה, את הילדים ואת הבית.

"ברגע שנכנסה תרבות הקניונים, כל אחד בא להוציא לשני את העיניים, שיהיה פתוח יותר ימים ויותר שעות. מי משלם את המחיר? בעל הרשת או בעל החנות. כשאני צריך להחזיק חנות פתוחה מ-09:00 בבוקר עד 22:00 בלילה אני משלם שעות נוספות, חשמל, 150%-200% שכר במוצאי שבת.

"כולם יודעים שאף אחד לא קונה כלום במוצאי שבת. זה סתם קשקוש. חוץ מקפה, סרט, עוגה וקצת להסתובב במזגן, אין קניות מסיביות במוצאי שבת", אומר הלפרין.

לדבריו, "אם כל בעלי הקניונים יעשו יד אחת, שכל הקניונים בארץ נפתחים ב-10:00 בבוקר ונסגרים ב-21:00 בערב, למעט יום חמישי - הרשתות יחסכו בעלויות התפעול, והמכירות לא ייפגעו. בשווייץ כל הקניונים נסגרים ב-20:00 בערב, ואף אחד לא מוציא לשני את העיניים. כאן שבעת הכוכבים פתח בשבת, אז גם ארנה פתח בשבת".

הלפרין גם מתח ביקורת על כך שהקניונים אינם עושים די כדי לעודד את הצרכנים, והציע כי במקום הוזלה בשכר דירה לרשתות, הם יתחייבו להחזיר 2% מהקניות במזומן ללקוחות.

לדבריו, "כל אזרח במדינת ישראל רוצה שהמדינה תוריד מסים, תשקיע בתשתיות ובסך-הכול תיטיב עם האזרח הקטן. מבחינת בעל חנות, אנחנו נתינים של הקניון. גם אנחנו רוצים את אותו הדבר בדיוק. הם לא מסתכלים עלינו כך, אלא מסתכלים עלינו כעל נכס מניב, כעל פרה שצריך להוציא ממנה את החלב כמה שאפשר.

"אני רוצה להגיד לבעל הקניון: אתה לוקח לי 8% מהמחזור, ואני רוצה שתוריד ממנו, כמו שאני מצפה מהממשלה להוריד את המע"מ. מצדי, אל תיתן לי את הכסף, אבל תחזיר את הכסף ללקוחות שלי, ואל תעשה לי מבצעים מצחיקים של 'סטוק דיי', שהם מבצעי שיווק שנועדו למשוך כסף מהלקוחות.

"אני מציע שכל לקוח יוכל לגשת להנהלת הקניון בסוף חודש, להציג את כל חשבוניות הרכישות שביצע בקניון ולקבל 2% חזרה מהקניון בכסף מזומן. שלפחות בעלי החנויות ירגישו שבעל הקניון אומר 'שנה קשה, תקופה לא משהו, אבל גם אני מכניס את היד לכיס ולא רק בא בדרישות'".