בריטניה מרגיעה: "לא יוטלו סנקציות על ישראל"

(עדכון) - אחרי הביקורת החריפה בעולם, שולח שר החוץ הבריטי מסר של הרגעה ואומר: "לא מאמין שנראה התלהבות באיחוד האירופי בנוגע לסנקציות כלכליות"

בריטניה הייתה אחת המדינות שזימנו אתמול את שגריר ישראל לשיחת הבהרה, בעקבות ההחלטה לאשר בניית אלפי יחידות דיור באזור ירושלים, אך היום (ג') משגר שר החוץ הבריטי מסר הרגעה ומבהיר: "סקנציות על ישראל הן לא אופציה".

"אני לא מאמין שנראה התלהבות באיחוד האירופי בנוגע לסנקציות כלכליות נגד ישראל", אמר הייג. "אני לא מאמין שיהיה קונצנזוס בעניין, זו לא הגישה שלנו".

שר החוץ הבריטי הדגיש כי המטרה היא להביא לחידוש התהליך המדיני בין ישראל לפלסטינים ואמר: "אנו ממשיכים לנסות להביא את הצדדים לשולחן המו"מ"

גם אוסטרליה נזפה

מוקדם יותר היום הצטרפה גם אוסטרליה למתקפה הדיפלומטית על ישראל בעקבות הבנייה באזור E1. אחרי שיחות הנזיפה לשגרירים בשורת מדינות באירופה ובהן בריטניה, צרפת, שוודיה ודנמרק, והגינוי של ארה"ב, זומן גם שגריר ישראל בקנברה יובל רותם לשיחת נזיפה. בנוסף, אוסטרליה מחתה על ההחלטה שלא להעביר לרשות הפלסטינית את כספי המסים.

"אוסטרליה מתנגדת לכל סוג של בנייה בהתנחלויות", אמר שר החוץ האוסטרלי בוב קאר בהצהרה לעיתונות לאחר השיחה עם השגריר רותם. "פעילות מסוג זה פוגעת במאמצים להגיע לפתרון שתי המדינות, שבלעדיו, ישראל לעולם לא תהנה מביטחון".

שר החוץ האוסטרלי, שמדינתו צפויה להצטרף למועצת הביטחון של האו"ם בשנה הבאה, הוסיף כי "מעשייה של ישראל מחבלים בסיכויי ההידברות בין הצדדים". קאר הבהיר כי הוא "מאוכזב עמוקות מהחלטותיה האחרונות של ישראל".