הדולר עלה בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.81 שקל

גם האירו התחזק היום בשיעור של כ-0.7% ושערו היציג נקבע על 4.99 שקל לאירו ■ האירו המשיך גם את מגמת ההתחזקות שלו מול הדולר

השקל נחלש היום (ג') במסחר המקומי במט"ח מול שני המטבעות הזרים המרכזיים - הדולר והאירו. שער המטבע האמריקני עלה בכ-0.2% ושערו היציג נקבע על 3.815 שקל לדולר, לאחר שהתחזק בשיעור של 0.7% מוקדם יותר. האירו זינק מול השקל בכ-0.7% ושערו היציג נקבע על 4.99 שקל לאירו, לאחר זינוק של יותר מ-1% בבוקר.

אתמול, נזכיר, שערו היציג של הדולר נקבע בירידה של 0.07% ל-3.8 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בשיעור דומה ל-4.958 שקלים.

בשוק המט"ח העולמי הדולר נחלש מול המטבעות המובילים: האירו והליש"ט מתחזקים מולו בכ-0.1% כל-אחד ל-1.307 ו-1.6101 דולר בהתאמה.

באירופה עדיין ממתינים לתוצאות הפגישות השבועיות בין שרי האוצר וגוברות ההערכות כי יוון אכן תעמוד בדרישות האיחוד האירופי ותקבל בהמשך החודש את הנתח השני של חבילת החילוץ בהיקף של 44 מיליארד אירו.

אמש בארה"ב הגישו הרפובליקנים בקונגרס את הצעתם הנגדית לנשיא ברק אובמה בכל הקשור למו"מ על הצוק הפיסקלי. הם מציעים להעלות מסים ב-800 מיליארד דולר, בעוד אובמה קורא להעלות מסים ב-1.6 טריליון דולר. הפערים הגבוהים בין הצדדים ממחישים את החשש שמא הם לא יצליחו להגיע להסכם עד סוף החודש.

ורד יצחקי, מנכ"לית פריקו ניהול סיכונים, התייחסה היום לגל הנזיפות שקיבלה ישראל בעקבות ההחלטה לבנות 3,000 דירות חדשות בהתנחלויות. לדבריה, "החשש הגדול ביותר של ישראל הוא ממתיחות מול אירופה וארה"ב, בוודאי בתקופה כזו של לפני בחירות. בסופו של דבר ישראל תיסוג מההחלטה או שתשנה אותה. ישראל תקטין את היקף הבניה ותסב אותה לאזורים פחות בעייתיים ולא תבנה באזורe1 שהוא בעיקר יוצר את המתיחות הנוכחית.

"במידה וישראל תעמוד מאחורי החלטתה ולא 'תיכנע' ללחצים מאירופה, צפוי הדבר לתמוך בהמשך פיחות השקל אל מול הדולר. תנועה העשויה להתקבל אף לעבר רמת 3.9 שקלים לדולר. אך כאמור להערכתינו ישראל תעשה כל שאפשר, כולל שינוי בהחלטה שהתקבלה ואף ביטולה על מנת שלא להגביר את המתיחות מול אירופה, ועל כן ההשפעה על שוק המט"ח צפויה להימשך אך תהיה מוגבלת".