עיריית בת-ים מארגנת קבוצת רכישה לקרקע שבבעלותה

העירייה מנסה לארגן קבוצה שתרכוש ממנה קרקע לבניית יחידות דיור ■ מדובר בשטח שבבעלות העירייה ומשתרע על כ-3 דונם ■ המכרז מופנה ליחידים ולא לחברות

היענות מרשימה ליוזמה החדשה של עיריית בת ים לארגון קבוצת רכישה על קרקע שנמצאת בבעלותה. לכנס משתתפים ראשון שערכה העירייה בסוף השבוע הגיעו 300 איש, המעוניינים לרכוש אופציה במגרש. על פי מתווה המכרז, תמכור העירייה זכויות בקרקע ליחידות דיור, כפי שנעשה בקבוצות רכישה, ולאחר חתימת הסכמי שיתוף תצא הקבוצה לבנייה עצמאית בניהולה של העירייה.

בשבוע שעבר פרסמה העירייה מכרז למכירת זכויות בקרקע להקמת מבנה מגורים בעל חזית מסחרית ושטחי תעסוקה. מדובר בשטח הממוקם במתחם ב.י 4/450, הנמצא בבעלות העירייה ומשתרע על כ-3 דונם. המתחם ממוקם בדרום העיר, בפינת הרחובות הקוממיות ויוחנן הסנדלר ונמצא במרחק 500 מטרים מחוף הים.

את המכרז הפנתה העירייה בפעם הראשונה ליחידים ולא לחברות כך שכל מי שיבחר לגשת למכרז יוכל לרכוש זכות ליחידת דיור. על פי התב"ע התקפה במתחם ניתן לבנות במקום בניין מגורים בן 35 קומות ו-128 יחידות דיור מעל חניון תת קרקעי. בכוונת העירייה לנהל את הפרויקט במתכונת של קבוצת בניה. המכרז ימשך כחודש ימים ובמסגרתו יוצעו למכירה 128 יחידות הקרקע. רכישת הזכויות במתחם תתבצע על ידי רכישת יחידת קרקע בשיתוף עם הזוכים האחרים במכרז שמאוחר יותר יאגדו קבוצת בניה בניהול העירייה ובשיתופה על הקרקע. יש לציין שהתב"ע מאפשרת להקים לצד יחידות הדיור גם שטחי מסחר (קומה אחת בהיקף 500 מ"ר) ומשרדים (שתי קומות בהיקף 2000 מ"ר) ואותם משאירה העירייה בידיה. לאחר שיחתמו כל רוכשי הזכויות בקרקע על הסכם שיתוף תתבצע הבניה במשותף.

העירייה נקבה במחיר מינימום ליחידת קרקע במסגרת המכרז שעומד על 250 אלף שקל. לאחר הזכייה ביחידות הקרקע ישלמו הזוכים על הבנייה בנפרד. הרעיון הכללי במסגרת היוזמה היא לחסוך את עלויות הייזום והניהול של פרויקט מסוג זה. עוד קבעה העירייה כי 30 יחידות קרקע במכרז יוקצו לתושבי בת ים בלבד.

במסגרת הכנס נערכה הרשמה של המתעניינים וניתן מידע על הפרויקט המתוכנן. מחיר השתתפות במכרז עומד על 585 שקל כולל מע"מ. בעירייה מציינים כי: "העירייה רשאית לבטל את המכרז במידה ולאחר 18 חודשים לא יוכרזו לפחות 100 מציעים. ניתן לעיין בחוברת המכרז בחינם ובתיאום מראש עם החברה הכלכלית- חברת חוף בת ים".

לדברי מנכ"ל עיריית בת ים, עו"ד ארז פודמסקי-שקד: "העיר בת ים בעלת יתרונות יחסיים מובהקים וככזו היא הופכת בשנים האחרונות להיות אלטרנטיבה אמיתית להשקעה, מגורים ובילוי. לצד פרויקטי יוקרה ויזמויות עסקיות מובילות, מייצרת העירייה גם אלטרנטיבה כלכלית במחירים אטרקטיביים במיוחד לדיור איכותי בסמוך לים, על קרקע השייכת לעירייה".